rsz_24

Camera de Comerț este probabil singurul brand al mediului de afaceri care își regăsește corespondentul în toate țările lumii. Bineînțeles, există forme de organizare diferite și roluri diferite pe care le au Camerele de Comerț. Efortul nostru a fost tocmai acela de a aduce Camera de Comerț la acel nivel, să spunem, similar cu cel internațional, de a fi o voce a mediului de afaceri credibilă, obiectivă și care să semnaleze decidentului politic problemele cu care se confruntă mediul de afaceri. Suntem singurii beneficiari ai unei legi organice care ne permite să punem față în față decidentul politic și mediul de afaceri. Camera de Comerț și Industrie a României și Camerele Județene vor trebui, într-un final, să fie mai sprijinite de mediul politic în a-și exercita rolul pe care îl merită și pe care trebuie să-l aibă. Camera de Comerț s-a implicat atât în dezbaterile pe codul fiscal, cât și în demersuri vis-a-vis de învățământul profesional, în cele legea Parteneriatului Public Privat și în multe alte chestiuni macro cu impact și asupra diplomației economice.

Avem nevoie de predictibilitate în mediul economic nu numai pentru o atmosferă durabilă economică pe plan intern, dar inclusiv pentru promovarea externă a României. În acest sens, în ceea ce privește promovarea externă a României, un lucru important pe care ni-l solicită partenerii este de-a dovedi într-un fel sau altul că suntem predictibili.

Am considerat că obiectivele noastre de promovare şi susţinere a intereselor economice ale României pot fi atinse cu mai mult succes prin dialog şi cooperare interinstituţională. Şi că astfel vom accelera dezvoltarea potenţialului românesc prin identificarea de noi pieţe şi atragerea de investiţii de capital străin. Economia României a avut o evoluţie ascendentă în ultimii ani, unul dintre cele mai performante motoare ale acestei creşteri economice fiind exportul.

Acțiunile Camerelor de Comerț și Industrie din România vizează dezvoltarea serviciilor pentru firme de-a lungul existenţei lor, prin programe care au ca scop modernizarea economiei româneşti, înfiinţarea şi dezvoltarea de start-up-uri inovative, crearea de noi locuri de muncă, creşterea competitivităţii întreprinderilor autohtone şi a capacităţii acestora de a exporta.

Camerele de Comerț și Industrie din România sunt în permanenţă conectate la mediul de afaceri. În acest context, reprezentăm un factor de moderație în comunicarea cu autorităţile publice. Suntem cea mai mare rețea de reprezentare a mediului de afaceri, prezentă în toate județele țării, prin Camerele de Comerț și Industrie Județene, iar cooperarea noastră cu autoritățile publice locale și centrale vă asigură reprezentarea la nivelul administrației publice.