Loading Evenimente

« Toate Evenimente

Importanţa condiţiilor de livrare INCOTERMS în negocierea contractelor comerciale

24 februarie @ 09:00 - 16:30

banner incoterms ro 24 feb 17

Camera de Comerţ şi Industrie a României  în colaborare cu Institutul Bancar Român, vă invită la seminarul:

 Importanţa condiţiilor de livrare INCOTERMS în negocierea contractelor comerciale

SEMINARUL  oferă o interpretare complexă a noilor reguli Incoterms® 2010 şi impactul acestora asupra comerţului Internaţional, atât la nivel macro, cât şi în relaţiile comerciale dintre firme. Condiţiile de livrare INCOTERMS sunt recunoscute şi acceptate pe plan internaţional. Ele definesc obligaţiile, riscurile şi costurile suportate de cumpărător şi de vânzător, în derularea unei tranzacţii externe/interne. Seminarul va prezenta nu numai schimbările pe care le aduce INCOTERMS® 2010, dar va oferi participanţilor şi posibilitatea înţelegerii scopului, utilizării şi aplicării acestor reguli în practica comercială, cu impact asupra obligaţiilor, costurilor şi riscurilor pe care şi le asumă partenerii contractuali, în funcţie de condiţia de livrare agreată pentru o anumită tranzacţie comercială.

Grup Ţintă

Angajaţii care îşi desfăşoară activitatea în departamentele de export – import/vânzare – desfacere, marketing, juridic, financiar-contabil, transportatori, funcţionari/declaranţi vamali, asigurători, personal bancar din dept. de plăţi externe, garanţii, finanţarea comerţului şi din front office,  etc.

Obiectiv

Identificarea celor două puncte critice în livrarea mărfurilor în comerţul internaţional:

  • punctul unde are loc transferul riscurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („pe riscul cui circulă mărfurile?”)
  • punctul unde are loc transferul costurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („cum are loc distribuţia costurilor?”)

Tematica seminarului

  • Scopul şi aplicabilitatea Incoterms
  • INCOTERMS® 2010 versus INCOTERMS 2000
  • Clasificarea condiţiilor de livrare (delimitarea responsabilităţilor şi riscurilor):

– pentru orice modalitate de transport: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP

– pentru transportul maritim: FAS, FOB, CFR, CIF

  • Regulile INCOTERMS® 2010, riscuri şi asigurare; asigurarea încărcăturii versus responsabilitatea transportatorului
  • INCOTERMS® 2010 şi informaţiile legate de securitate
  • Corelaţia dintre documentele comerciale furnizate conform INCOTERMS® 2010 şi modalitatea de decontare stabilită în contract (ex: acreditivul documentar)
  • Clarificări şi exemplificări privind utilizarea corectă a condiţiilor de livrare INCOTERMS în practică comercială

Informaţiile vor fi prezentate în format POWER POINT şi transpuse într-un suport de curs tipărit.

Data de desfăşurare: 24 februarie 2017, intervalul orar  9.00 -16.30, sala Dobrogea, etaj 5, tronson III, sediul CCIR Business Center, bd. Octavian Goga, nr. 2, sector 3, Bucureşti.

Lector: Gabriela Hârţescu, Director General, Institutul Bancar Român, Doctor în Economie – specializarea Finanţe. Doamna Gabriela Hârţescu este expert în domeniul finanţării comerţului internaţional, având peste 15 ani în training şi consultanţă în acest domeniu (plăţi externe, garanţii, surse de finanţare,etc). Gabriela a activat într-o companie importantă, la dept. de import-export şi a avut ocazia să studieze „pe viu” şi partea de activitate bancară din departamentele de profil.

 

Tarife de Participare:    320 RON + TVA/participant – 1 zi . 

 Important! Se acordă reducere 10 % pentru participarea a minim 3 persoane din cadrul aceleiaşi organizaţii.

Seminarul se organizează pentru o grupă minimă de 15 participanţi

Plata se face la casieria Camerei de Comerţ şi Industrie a României, tr. III, et. 4 sau prin bancă în contul CCIR – RO31 RZBR 0000 0600 0240 7957 deschis la Raiffeisen Bank SMB, Cod fiscal RO 2842250.

Relaţii suplimentare: Rodica Vîrtopeanu, Şef Birou Organizare Evenimente, tel. 0374474411, e-mail: rodica.virtopeanu@ccir.ro.

Vă rugăm să aveţi amabilitatea de a ne transmite confirmările de participare în scris (formularul de participare completat) şi confirmarea plăţii (copia OP-ului ), prin fax: 0213190156 sau e-mail: rodica.virtopeanu@ccir.ro, până la data de 20 februarie 2016.

 

Detalii

Data:
24 februarie
Timp:
09:00 - 16:30

Locaţie

Sala Dobrogea
CCIR Business Center - Bd. Octavian Goga nr. 2, Sector 3
Bucureşti, 030982 România