• Camera de Comerț și Industrie a României (www.ccir.ro)

    Camera de Comerț și Industrie a României la ora bilanțului. Retrospectivă 2016

    Anul 2016 a reprezentat pentru Camera de Comerț și Industria a României un an al  consolidării relațiilor între reprezentanții mediului de afaceri. Pentru CCIR, anul acesta a fost unul al unor evenimente care au avut ca finalizare propulsarea unor companii într-un top al rezultatelor economice.

    Camera de Comerţ și Industrie a României nu a rămas indiferentă la flagelul corupției, astfel încât la începutul anului a lansat proiectul „Business without Corruption”, având drept scop promovarea mediului de business din România, bazat pe  o cultură de respingere a fenomenului de corupţie în sectorul public şi privat.

    În acest sens, Mihai Daraban, președintele CCIR, a arătat că, potrivit unui studiu realizat în 2015 de către CCIR, peste 65% din companii au încredere în DNA, iar 63% dintre respondenţi declară că activitatea companiilor este afectată în mod negativ de corupţia din administraţie.

    Totodată, CCIR a dorit să vadă cum este perceput mediul de afaceri asupra economiei, organizând în acest sens o conferință pe această temă.

    Realizat de TNS România pe un eșantion de 500 de firme de la nivelul întregii ţări, studiul a pus la dispoziția mediului de afaceri și a  opiniei publice  barometrul  percepției oamenilor de afaceri cu privire la mersul economiei.

    S-au scos în evidență  principalele măsuri  care pot  conduce la îmbunătățirea activității economice a companiilor din România, printre care se identifică reducerea fiscalității (49%), reducerea birocrației (14%), facilitarea obținerii de fonduri europene (9%) și reducerea TVA-ului/simplificarea procedurilor de returnare a TVA (9%).

    Lipsa personalului calificat și a forței de muncă, aproape de o criză

    S-a identificat, de asemenea, și una dintre problemele cu care se confruntă mediul de afaceri din România: lipsa de personal calificat (în creștere cu 9% față de 2015) și concurența de pe piață (în creștere cu 8%), ceea ce înseamnă și existența unui număr mai mare de jucători, firmele cu capital românesc remarcând în mod deosebit impactul resimțit în fața concurenței multinaționalelor.

    „Forța de muncă a devenit o problemă și ne apropiem de o criză. Lucrurile ar fi foarte simple dacă sistemul românesc de învățământ s-ar intersecta undeva cu economia reală. (…) Probabil menținerea acestor catedre cu orice preț duce la acest sistem anevoios de pregătire a forței de muncă.(…) Nu există această legătură între Ministerul Educației și mediul de afaceri. Modele sunt: învățământul dual, fie cel german sau austriac, și el funcționează cu rezultate spectaculoase. Acest lucru trebuie generalizat, extins la nivel naţional, nu trebuie să fie doar în mâna unor multinaționale care își permit să susțină acest învățământ dual”, declara Mihai Daraban, președintele CCIR.

    Diplomația economică a fost una dintre direcțiile CCIR în acest an, în acest sens organizându-se reuniunea Comitetului Național International Chamber of Commerce (ICC) România, aceasta  reprezentând singura organizaţie de business la nivel internaţional care are acces direct la ONU, la OECD, la Organizaţia Mondială a Comerţului, la FMI şi dispune de o reprezentare la nivel de 130 de ţări. Intenția președintelul Mihai Daraban este aceea de a accesa piețele ignorate în ultimii 26 de ani.

    Parteneriatele strategice, în atenția CCIR 

    În domeniul cooperării și dezvoltării relațiilor bilaterale și a promovării mediului de afaceri, Camera de Comerț și Industrie a României a fost implicată în acțiuni care au vizat parteneriate  stategice cu Franța și Slovacia, alături de participarea președintelui Mihai Daraban la delegații economice în mai multe state.

    În această ecuație se înscrie seminarul „Parteneriatele franco-române de viitor”, organizat în colaborare cu CCIFER, în prezenţa preşedintelui României, Klaus Iohannis, şi a preşedintelui Franţei, Francois Hollande, la ELI Măgurele. Franța reprezintă al treilea furnizor al României, dar şi al treilea client al României.

    Cu acest prilej, Mihai Daraban afirma că acțiunea de la Institutul Horia Hulubei demonstrează faptul că în acest moment climatul investițional al României s-a îmbunătățit în ceea ce privește  facilitățile fiscale în domeniul de cercetare, respectiv o deducere suplimentară de 50% pentru activitățile de cercetare aplicativă și/sau de dezvoltare tehnologică.

    Nu trebuie uitat nici forumul de Afaceri România – Slovacia, organizat de CCIR în colaborare cu Slovak Investment and Trade Development Agency şi Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, la care a fost prezent  preşedintele Republicii Slovace, E.S. Andrej Kiska.

    În România există 644 societăţi cu capital slovac, al cărui capital social subscris este de 49,5 milioane de euro. La 31 decembrie 2015, valoarea schimburilor comerciale româno-slovace a fost de 2.388,08 milioane euro, exporturile au atins o valoare de 961,93 milioane euro, iar importurile au ajuns la 1426,15 milioane euro.

    Acțiunile CCIR au vizat în acest an și măsuri pentru ca oamenii de afaceri să poată interacționa cu reprezentanții ANAF, în condițiile în care 50 la sută din valoarea taxelor vin de la marii contribuabili.

    Topul Naţional al Firmelor, o gală a elitelor 

    CCIR a organizat și în acest an ediția a XIII-a, Gala „Topul Naţional al Firmelor”, gală la care a fost  a premiată elita mediului de afaceri

    „Topul Firmelor este o lucrare amplă, o lucrare care se bazează pe foarte mulți indicatori economici. Pe primele 10 locuri în clasament se situează 12.230 de societăți. Aceste societăți au un total de 135 m iliarde euro cifră de afaceri și 11 miliarde euro profit de exploatare. Un alt indicator important este că aceste firme angajează 1.260.000 oameni, afirma Mihai Daraban.

    Un proiect marca Mihai Daraban prinde contur

    Președintele CCIR, Mihai Daraban și Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, au semnat un protocol de colaborare pentru transformarea Romexpo într-un spațiu dedicat desfășurării unor activități culturale și sportive, acesta fiind un proiect mai vechi al șefului CCIR.

    Pavilionul central al Romexpo urmează să fie transformat într-o sală polivalentă cu 15.000 de locuri, vestiare, loje şi va deține tot ce este necesar pentru desfăşurarea de activităţi sportive. Noua sală va purta numele Nadiei Comăneci.

    Sursa: DCNews.ro

    Retrospectivă CCIR: 2016, anul întâlnirilor de rang înalt

    Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a avut și anul acesta o activitate importantă, de-a lungul căruia a reușit să aibă întâlniri oficiale la un rang înalt, întâlniri ce au avut ca principal obiectiv buna colaborare a României cu statele cu care avem parteneriate. Președintele CCIR, Mihai Daraban a fost, așadar, prezent la diverse întâlniri de mare importanță pentru dezvoltarea economică a țării.

    Astfel, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României a participat pe 3 februarie 2016, la Forumul de afaceri bilateral, ce s-a desfășurat în cadrul Expoziției „Fabricat în Moldova”. Evenimentul a avut loc în perioada 3-7 februarie 2016, la Centrul Expoziţional din Chişinău şi se află sub patronajul Guvernul Republicii Moldova.

    La începutul lunii martie, Daraban, a condus delegaţia oamenilor de afaceri din România la forumul economic româno-iranian la Camera de Comerţ, Industrie, Mine şi Agricultură a Republicii Islamice Iran, în Teheran.

    Agenda discuţiilor bilaterale a inclus teme legate de relansarea relaţiilor politico-diplomatice, cooperarea economică şi cea sectorială în domeniile de interes comun.

    Pe 2 martie, preşedintele CCIR a fost prezent la Teheran, la o întrevedere cu Ministrul Adjunct în Petrol pentru Afaceri Internaţionale din Ministerul Petrolului al Republicii Islamice Iran, Amir Zamaninia. Mihai Daraban a fost însoţit de secretarul de stat din Ministerul Energiei din România, Aristotel Marius Jude, şi de oamenii de afaceri români din domeniile de petrol şi gaze, echipamente şi instalaţii de foraj. Discuţiile s-au axat pe planurile și perspectiva de dezvoltare a relațiilor bilaterale în domenii precum: transporturi, energie, petrochimie, petrol și gaze.

    Mai mult, CCIR în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Belarus, a organizat în data de 11 mai un Forum de Afaceri Bilateral. Evenimentul a precedat lucrările Comisiei Mixte Interguvernamentale şi a  reprezintat o concretizare a eforturilor celor două guverne de a relansa schimburile comerciale şi cooperarea economică.

    Delegaţia română, compusă din 11 companii româneşti, a fost condusă de Aurelian Gogulescu, vicepreşedinte la nivel de reprezentare al CCIR, în timp ce mediul de afaceri din Belarus a fost reprezentat de un număr de 33 de companii.

    În cadrul Forumului de Afaceri, cele două părţi şi-au exprimat dorinţa de reînnoire a Acordului de Colaborare dintre cele două Camere de Comerţ, semnat în anul 1999. În acest context, Camera de Comerţ şi Industrie Belarus l-a desemnat ca reprezentant în România pe domnul Severian Cotic, principalul importator de produse cosmetice din Belarus. Iniţiativa părţii române are ca scop facilitarea schimburilor comerciale la nivel naţional şi regional, prin implicarea directă a celor două  Camere de Comerţ.

    În iulie, Daraban  a condus delegaţia oamenilor de afaceri care au participat la Forumul de afaceri R. S. Vietnam – România, organizat în capitala R. S. Vietnam, în marja misiunii economice organizate de CCIR (în perioada 11-14 iulie 2016).

    Presedintele CCIR a declarat ca Vietnamul este unul dintre principalii parteneri economici din Asia ai României și ocupă unul dintre primele locuri în rândul partenerilor comerciali din ASEAN.

    În cadrul Forumului a fost semnat şi un Memorandum de Înţelegere între Camera de Comerţ şi Industrie a României şi Camera de Comerţ şi Industrie Vietnam, având ca obiectiv comun dezvoltarea relaţiilor economice bilaterale şi susţinerea investiţiilor reciproce.

     Un moment important a fost acela în care noi perspective de dezvoltare a relațiilor economice și comerciale româno-indoneziene s-au deschis prin semnarea Memorandumului de Înţelegere dintre Camerele de Comerț Naționale din România și Indonezia, eveniment ce a avut loc pe data de 11 octombrie 2016, la Jakarta.

    Luna noiembrie a debutat cu un forum de afaceri trilateral ( organizat de Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Ucraina şi Republica Moldova), intitulat „Moldova-România-Ucraina: Colaborare interregională și transfrontalieră. Starea actuală, Tendințe și Perspective”.

    La acest eveniment au  participat 12 companii din România, 10 companii din Rep. Moldova şi reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai autorităţilor locale din Ucraina. Sistemul Cameral din România a fost reprezentat de vicepreşedintele CCIR, Mihai Apopii, președintele CCI Neamț, alături de preşedinţii CCI Botoşani şi Suceava. De asemenea, au fost prezenți membri ai misiunilor diplomatice ale României și Republicii Moldova în Ucraina, Ambasadorul Republicii Moldova în Ucraina, președinții Camerelor de Comerţ Naționale din Ucraina şi Republica Moldova.

    Mihai Daraban a avut un mesaj de sprijin necondiţionat pe care partea română, la nivelul CCIR, îl acordă celor două state vecine şi prietene, considerând că organizarea unor astfel de evenimente şi prezenţa companiilor din România nu face decât să întărească susţinerea pe care CCIR o acordă mediului de afaceri din cele 3 ţări.

    În perioada 3–4 noiembrie 2016, delegaţia Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) a participat la lucrările celei de-a IX-a sesiuni a Comisiei mixte interguvernamentale de colaborare economică între Republica Moldova şi România (Comisia Mixtă).

    Tot în noiembrie, Camera de Comerţ şi Industrie a României a organizat Forumul de afaceri multisectorial România – Republica Islamică Iran, la sediul CCIR Business Center, în marja vizitei la București a E.S. Mohammad Javad Zarif, Ministrul Afacerilor Externe al Republicii Islamice Iran.

    În deschiderea evenimentului, președintele CCIR a evidențiat importanța reluării relațiilor economice dintre țările noastre și a lansat următoarea invitație participanților: „Să aveți încredere în relațiile economice bilaterale România–Iran!”

    Totodată, președintele CCIR  a fost într-o vizită oficială în Regatul Hașemit al Iordaniei, alături de Lazăr Comănescu, ministrul Afacerilor Externe, aceasta fiind o întâlnire la nivel înalt în cadrul căreia au fost dezbătute teme de interes pentru dezvoltarea relațiilor economice și investițiilor bilaterale și au fost prezentate posibile căi de accesc către noi punți de colaborare România –Iordania.

    Cu ocazia vizitei oficiale a delegației, Mihai Daraban, a semnat un Memorandum de colaborare cu ES. vicepreședintele second a Camerei de Comerț a Iordaniei, Raed Hamada, menit să susțină mediile de afaceri din cele două state.

    Sursa: PSNews.ro

     

    Pentru prima oară în istoria Adunării Generale a ONU, mediul de afaceri este reprezentat direct

     

     

    Evenimente externe – 2017

    Organizarea unei misiuni economice în Brazilia – februarie 2017

     

    Participarea la trilaterala R. Moldova – Ucraina – România, la Chişinău, februarie 2017, cu ocazia deschiderii sezonului de târguri şi expoziţii „Fabricat în R. Moldova

     

    Organizarea evenimentului de achiziţii în domeniul pieselor auto februarie 2017, în colaborare cu JETRO, Japonia – fabricarea unor componente auto în România, la standarde japoneze;

     

    Organizarea unei noi misiuni economice în IRAN – martie 2017

     

    Organizarea unei misiuni economice în Egipt, cu ocazia participării la reuniunea BRICA (Belt and Road Industrial and Commercial Alliance), 1-3 aprilie 2017

     

    Participarea la „Annual Investment Meeting”, Dubai, aprilie 2017

     

    Organizarea unei misiuni economice în Luxemburg – în colaborare cu Camera bilaterală România-Luxemburg, în curs de afiliere la CCIR

     

    Organizarea participării la Târgul Ningbo, China, mai 2017

     

    Sprijinirea organizării Adunării Asociaţiei Camerelor Balcanice din martie 2017, de la Belgrad
    Organizarea, împreună cu Ambasada Canadei în România a unui panel de discuţii privind CETA în cadrul forumului Eurosfat 2017, aprilie 2017

     

    Proiecte CCIR în 2017

    Business without corruption

    Organizarea, în primul trimestru, a unei dezbateri strategice în vederea consolidării poziției camerale față de necesitatea agregării unei oferte de finanţare completă pentru companii, inclusiv IMM

    Organizarea, în luna februarie, a unei dezbateri cu factorii implicați în elaborarea normelor metodologice ale Legii nr. 233/2016, cu finalitatea  dobândirii de către CCIR/CCJ a calităţii de formator în specializarea „specialist în PPP”, în colaborare cu Facultatea de Drept, Catedra de Drept public

     

    Exploatarea constantă a zonei de învăţământ dual prin organizarea de activități de consiliere şi propuneri de orientare profesională din partea CCIJ

     

    Evenimente trimestriale ale Comitetului Național ICC România

    Organizarea de evenimente  – Barometru sectorial pe domeniile specific: turism, construcții, industria lemnului, industrie, agricultură, transporturi

  • Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad (www.ccia-arad.ro)

    EVENIMENTE ORGANIZATE DE CAMERA DE COMERT, INDUSTRIE ŞI AGRICULTURĂ A JUDEŢULUI ARAD ÎN PERIOADA IANUARIE – FEBRUARIE 2017

     

    CURSURI

    1. IANUARIE 2017 – EXPERT ACHIZIŢII PUBLICE – cod COR 214946

    Nivel minim de studii: superioare

    Locaţie: sediul CCIA Arad, str. Cloşca nr. 5, Arad

     

    1. FEBRUARIE 2017 – INSPECTOR RESURSE UMANE – cod COR 333304

    Nivel minim de studii: medii

    Locaţie: sediul CCIA Arad, str. Cloşca nr. 5, Arad

     

    1. FEBRUARIE 2017 – EXPERT ACCESARE FONDURI STRUCTURALE ȘI DE COEZIUNE EUROPENE – cod COR 242213

    Nivel minim de studii: superioare

    Locaţie: sediul CCIA Arad, str. Cloşca nr. 5, Arad

    1. FEBRUARIE 2017 – EVALUATOR DE COMPETENȚE PROFESIONALE – cod COR 242405

    Nivel minim de studii: superioare

    Locaţie: sediul CCIA Arad, str. Cloşca nr. 5, Arad

     

    Pentru mai multe informaţii vă rugăm să accesaţi site-ul http://www.ccia-arad.ro/cursuri-2/

     

    TÂRGURI

     

    10 – 12 februarie 2017 – Petreceri de Vis, ediţia 10

    Târg de nunți și organizare de evenimente

    Locaţie: Expo Arad

    logo-petreceri-de-vis

     

     

    25 – 26 februarie 2017 – Arpicultura, ediţia 3

    Eveniment apicol – conferințe, produse și utilaje apicole

    Locaţie: Expo Arad

    logo-arpicultura

  • Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud (www.cciabn.ro)

    Activitățile Camerei de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud pentru următoarea perioadă

    Expo Bistrița Mariage Fest 2017

    În perioada 3 – 5 februarie 2017, Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud organizează manifestarea expozițională Bistrița Mariage Fest 2017, într-o locație de top – Hotel Metropolis Bistrița. La eveniment vor fi prezente companii din domeniile:

    Miri și nuntași: rochii de mireasă, costume de mire, încălțăminte de gală, accesorii, bijuterii, rochii domnișoare de onoare, coafură și make-up, etc.

    Nunta de vis: organizare și catering evenimente, maestru de ceremonii pentru nunți, petreceri private și corporate, decorațiuni și accesorii evenimente, aranjamente florale, invitații de nuntă și carduri de masă, produse alimentare și de cofetărie-patiserie, mărturii, artificii, programe artistice, sonorizare, servici foto-video, etc.

    Voiaj de nuntă: pachete turistice și oferte „luna de miere”.

    Manifestarea va conține și numeroase momente deosebite, prezentări de colecții vestimentare, lansări de vinrui, prezentări de make-up și demonstrații de dansuri moderne și de societate.

     

     

    Proiectul @theEUAGORA – Tineri comercianți competitive în Europa

     

    Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud implementează, în calitate de partener, proiectul @theEUAGORA – Tineri comercianți competitivi în Europa, finanțat prin Programul ERASMUS+, KA2 – Cooperare pentru Inovare și Schimb de Bune Practici, Parteneriate strategice pentru tineret.

    Proiectul vizează dezvoltarea competențelor tinerilor antreprenori din domeniul comerțului cu amănuntul, cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani, care sunt pe cale de a moșteni afacerea de familie sau se află în primii ani de la preluare, în vederea  asigurării sustenabilității și competitivității. În perioada de față se desfășoară testarea pilot a platformei on line de instruire  (http://www.eu-agora.net), dezvoltată în cadrul proiectului, și evaluarea conținutului, relevanței și utilizării materialelor de instruire.

     

  • Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (www.ccib.ro)

     Evenimente organizate de Camera de Comerţ şi

    Industrie a Municipiului Bucureşti

    în perioada decembrie 2016 – februarie 2017

     Open House Holiday Networking la Palatul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti organizează marţi, 20 decembrie 2016, începand cu ora 13.00, Open House Holiday Networking la Palatul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (Str. Ion Ghica nr. 4, etaj 2, Sala de Consiliu).

    Manifestarea este prima dintr-o serie de întâlniri periodice ale conducerii şi executivului Camerei bucureştene cu membrii CCIB, vizează o mai bună cunoaştere reciprocă şi constituie, totodată, un excelent prilej pentru a promova în randul membrilor evenimentele aflate în pregatire, ofertele speciale dedicate acestora, dar şi serviciile oferite de echipa noastră. De asemenea, membrii CCIB au posibilitatea de a transmite doleanţele şi problemele cu care se confruntă, urmand ca, în baza atribuţiilor legale, Camera bucureşteană să acţioneze în consecinţă la nivelul instituţiilor statului.

    Pentru informaţii suplimentare şi confirmarea participării, persoană de contact este d-na Laura Anastasiu, telefon 0731361563, e-mail:  membri@ccib.ro.

     Seminar: Reciclarea ambalajelor – obligaţii de plată la Fondul pentru mediu

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti organizeaza la data de 31 ianuarie 2017, in intervalul orar 10:00 – 16:00, seminarul „Reciclarea ambalajelor – obligaţii de plată la Fondul pentru mediu”, eveniment ce se adreseaza operatorilor economici care produc, utilizează sau manipulează ambalaje.

    Subiecte abordate: modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, conform prevederilor Legii nr. 249/2015 si obligaţiile de declarare şi plată la Fondul pentru mediu, conform OUG nr. 196/2005 .

    Pentru detalii şi înscrieri, persoana de contact este dna. Anca Apalaghiei, tel: 021/311 4499, e-mail: anca.apalaghiei@ccib.ro. Data limita de inscriere: 27 ianuarie 2017.

    Curs: Expert achizitii publice

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, în parteneriat cu SC Omicron Consulting SRL Bucureşti, organizeaza in perioada 13 – 16 februarie 2017 cursul de perfecţionare pentru obţinerea Certificatului de absolvire pentru ocupaţia expert achiziţii publice (COR 214946). Evenimentul se va desfasura la sediul CCIB din str. Ion Ghica nr. 4, sector 3, etaj 2, camera 49.

    Cursul se adresează: specialiştilor din birourile/serviciile de achiziţii publice ale autorităţilor contractante/entităţilor contractante; specialiştilor din echipele de management de proiect, care implementează proiecte finanţate din fonduri europene şi SEE de la autorităţi contractante/entităţi contractante, operatori economici şi ONG-uri; specialiştilor de la firmele de consultanţă care doresc să preia serviciile externalizate ale autorităţilor contractante/entităţilor contractante; salariaţilor care doresc să realizeze o carieră în domeniul achiziţiilor publice.

    Pentru detalii si inscrieri, persoana de contact este dna. Olga Badea, telefon 021.311.44.99, e-mail: olga.badea@ccib.ro. Data limita de inscriere este 30 ianuarie 2017.

    „Ziua oportunităţilor de afaceri” dedicată Iranului

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti organizează in luna februarie 2017 o noua ediţie a Zilei oportunităţilor de afaceri, dedicată de aceasta dată colaborării comercial – economice dintre România şi Iran.

    În cadrul acestei reuniuni, oamenii de afaceri au posibilitatea de a obţine informaţii privind: tendinţele în comerţul exterior bilateral, cadrul juridic şi accesul pe piaţa iraniană; participarea la licitaţii pe proiecte; oportunităţi de afaceri şi investiţionale; stimulente acordate oamenilor de afaceri români care lucrează cu parteneri din Iran.

    Informaţii suplimentare şi înscrieri: Mircea Toader, consilier al preşedintelui pentru relaţii internaţionale, tel: 0723 144 663/0725 167 894, e-mail: mircea.toader@ccib.ro.

  • Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța(www.ccina.ro)

    Cursuri şi seminarii

    CCINA Constanţa va organiza şi derula următoarele programe de formare:

    Inspector în domeniul Securităţii şi Sănătăţii în muncă – 80 ore
    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional
    Condiţii de acces – minim liceu

    Curs de specialitate în domeniul gestionării deşeurilor – 3 zile

    Condiţii de acces – studii medii

    Arhivar – 120 ore
    Curs de iniţiere autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional
    Condiţii de acces – minim liceu

    Cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor – 136 ore
    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional
    Condiţii de acces – minim liceu

    Formator – 40 ore
    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional
    Condiţii de acces – studii superioare

    Manager proiect– 40 ore
    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional
    Condiţii de acces – studii superioare

    Expert achiziţii publice – 40 ore
    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional
    Condiţii de acces – studii superioare

    Seminar Achizitii publice directe, adresat administraţiei publice locale

    Relaţii şi înscrieri: Ludovic Fraico/Dumitra Brun/Carmen Grigor;
    Tel: 0241 619854/int.221/225; fax: 0241 619454, mobil: 0773 359916/ 0734 885017/ 0723 430256;
    E-mail: dru@ccina.ro, sau la sediul CCINA din Bdul. Al.Lăpusneanu, nr.185A, Birou 3, parter.

     Alte acţiuni

    În următoarea perioadă, experţii CCINA Constanţa vor derula următoarele activităţi:

        • Deplasări primării – prezentare oferte formare;
        • Elaborare Strategie de Dezvoltare Locală Comuna Dumbrăveni şi Comuna Cumpăna, judeţul Constanţa;
        • Identificare potenţiale parteneriate şi implicare în elaborare cerere de finanţare “Romania Start-up”.
  • Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Galați (www.cciagl.ro)

    Evenimentele viitoare ce se vor desfășura la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Galați și structurile acesteia.

     

    • Centrul Enterprise Europe Network al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Galați,va participa la întâlnirea de Consorțiu ERBSN în vederea stabilirii stadiului indicatorilor și îndeplinirea fazelor necesare raportării finale. De asemenea, vor iniția procedurile de organizare a Seminarului de Responsabil cu Gestionarea Deșeurilor precum și a Cursului de Perfecționare Responsabil de Mediu, în colaborare cu Fundația Școala Română de Afaceri a Camerelor de Comerț și Industrie, Filiala Galați.

     

    • Fundația Școala Română de Afaceri a Camerelor de Comerț și Industrie, Filiala Galați, va avea în derulare in ianuarie 2017, următorul seminar:

             „Seminar Noi modificări fiscale aplicabile începând cu ianuarie 2017” pe data de 25 ianuarie 2017

  • Camera de Comerț și Industrie Neamț (www.ccint.ro)

     Camera de Comerț și Industrie Neamț organizează, în conformitate cu prevederile Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale republicată şi ale legislaţiei naţionale privind formarea profesională a adulţilor, Programul de formare profesională-perfecţionare în arhivistică pentru ocupaţia:

     

    „ARHIVAR”

    Cod COR 441501

    arhivar

     

    Programul de formare este destinat persoanelor care fie ocupă funcţia de arhivar sau îndeplinesc atribuţii pe linie de arhivă la nivelul unei organizaţii şi doresc să-şi actualizeze cunoştinţele/să-şi perfecţioneze pregătirea profesională, fie persoanelor care doresc să-şi dezvolte competenţe în acest sens sub îndrumarea formatorilor în domeniu.

     

    Programul cursului constă în expuneri, dezbateri, studii de caz şi aplicaţii practice privind operaţiunile arhivistice desfăşurate de creatorii şi deţinătorii de documente asupra materialului documentar rezultat în urma activităţii şi are drept finalitate dobândirea competenţelor prevăzute în standardul ocupaţional: redactarea nomenclatorului arhivistic, gestionarea fondului documentar, prelucrarea documentelor, utilizarea informaţiilor din documente şi conservarea arhivei în depozit.

     

    Condiţii de acces:    Studii medii
    Acte necesare:   Copii: certificat de naştere, B.I./C.I., diplomă de studii, certificat de căsătorie (dacă este cazul); adeverinta medicala- “Apt pentru curs”
    Locaţia: Sediul C.C.I. Neamț
    Taxa de participare: 650 lei (se achită direct la casieria C.C.I. Neamţ sau prin virament, în contul RO58RNCB0196027795740001,

    deschis la B.C.R. Piatra Neamţ).

    Reduceri: – 10% membrii CCI Neamt

    – 10% pentru cel putin 2 persoane inscrise simultan de la aceeasi firma

    – 10 % pentru participarea la 2 sau mai multe cursuri

    Reducerile nu se cumuleaza!

    Informatii suplimentare: tel 0233/216663, e-mail: scoala@ccint.ro

    Persoane de contact: Tudor CURPANARU – 0744/ 782339

    Antonela ZAHARIA   – 0724/ 209141

     

    Inspector in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca

    – cod COR 325723 –

    ssm

    Motivatie: Securitatea si sanatatea in munca reprezinta ansamblul de activitati institutionalizate avand ca scop asigurarea celor mai bune conditii in desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii fizice si psihice, sanatatii lucratorilor si a altor persoane participante la procesul de munca.

    Cui se adreseaza cursul? Cursul se adreseaza persoanelor care isi desfasoare activitatea in cadrul serviciilor interne/externe de prevenire si protectie sau ca lucrator/ angajator care se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din orice organizatie, precum si in alte conditii stabilite de reglementarile legale.

    Tematica:

    • Realizarea activitatilor de prevenire si protectie
    • Realizarea semnalizarii de securitate si/sau de sanatate la locurile de munca
    • Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca
    • Informarea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca
    • Stabilirea mijloacelor materiale si tehnice necesare securitatii si sanatatii in munca
    • Prevenirea accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale
    • Participarea la cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporara de munca
    • Verificarea respectarii prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca
    • Monitorizarea activitatilor de evacuare si interventie in situatii de urgenta

    Cursul este acreditat ANC, iar la final, participanţii care promovează vor obţine un Certificat de Absolvire recunoscut de Ministerul Muncii şi de Ministerul Educatiei.

    CONDIȚII DE ACCES:

    studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic

    Acte necesare: Locaţia:
    Copii: certificat de naştere, B.I./C.I., diplomă de studii, certificat de căsătorie (dacă este cazul); Sediul C.C.I. Neamț
    TAXA DE PARTICIPARE:

     

    500 lei

    (se achită direct la casieria C.C.I. Neamţ sau prin virament, în contul RO58RNCB0196027795740001, deschis la B.C.R. Piatra Neamţ).
    Reduceri – 10% membrii CCI Neamt

    – 10% pentru cel putin 2 persoane inscrise simultan de la aceeasi firma

    – 10 % pentru participarea la 2 sau mai multe cursuri

    Reducerile nu se cumuleaza!

     

    Aşteptăm confirmările dumneavoastra la telefon 0233/216663, sau e-mail: scoala@ccint.ro

     

    Persoane de contact: Tudor CURPĂNARU  0744/ 782339,

    Antonela ZAHARIA    0724/ 209141

     

  • Camera de Comerț și Industrie Prahova (www.cciph.ro)

    ACTIUNI VIITOARE ALE C.C.I. PRAHOVA

    Noiembrie – Decembrie  2016,  pentru  E-Info Business nr. 19 – 2016 al CCIR

    INTALNIRI DE LUCRU, VIZITE ALE DELEGATIILOR STRAINE

    Vizita unei delegaţii chineze, interesata de identificarea unor posibilitati de investitii in industria hoteliera si de turism  

    6 decembrie 2016

    VIZITE DE LUCRU

    Vizita de lucru la Monte Carlo a Domnului Aurelian Gogulescu, Presedintele  CCIPrahova,  in vederea participarii la Reuniunea Ambasadorilor Onorifici din Europa, ca urmare a desemnarii sale ca Ambasador Onorific pentru Turism si Afaceri al Principatului Monaco in Romania. Reuniunea va avea loc in prezenta ASR Principele Albert al II-lea de Monaco.

    10 – 11 decembrie 2016

    INTERVIURI, APARITII IN MASS-MEDIA – decembrie 2016

    Interviu cu Domnul Aurelian Gogulescu, Presedintele CCI Prahova, la Radio China International, cu ocazia  misiunii economice organizate de CCI Prahova pentru participarea delegatiei prahovene la evenimentul “Dialog intre ceaiul negru de Anhua si vinurile rosii romanesti”, desfasurat in perioada 10 – 12 noiembrie 2016 in Yiyang, Provincia Hunan, R. P. Chineza.

    Link pagina eveniment : http://romanian.cri.cn/other/hchj/xszy.htm

    Link interviu Presedinte CCI Prahova: http://romanian.cri.cn/961/2016/11/25/1s174718.htm

     Evenimentul a avut loc in prezenta unor inalti oficiali chinezi, ai reprezentantilor Ambasadei Romaniei in R.P. Chineza, precum si ai reprezentantilor mediului de afaceri romanesc si chinez.

    Amplul eveniment care face obiectul acestui interviu a avut ca scop principal o imbinare a doua valente complementare privind stimularea comertului exterior dintre Romania si Provincia Hunan prin  promovarea vinului romanesc in China dar si a ceaiului negru produs in Provincia Hunan, pe piata romaneasca.

    Cu aceasta ocazie, la initiativa CCI Prahova, a avut loc ceremonia semnarii oficiale a Acordului de Infratire dintre orasele Yiyang si Mizil.

    CONFERINTE, SEMINARII, PREZENTARI DE FIRME, ALTE EVENIMENTE DE PROMOVARE

    Pentru Dumneavoastra, Doamnelor !

    Eveniment dedicat femeilor de afaceri, realizat in parteneriat cu Ploiesti Shopping City

    8 decembrie 2016

    TARGURI SI EXPOZITII

     Targ de mestesuguri si produse traditionale romanesti

    30 noiembrie – 4 decembrie 2016, la Centrul comercial Ploiesti Shopping Center

     

    CURSURI DE FORMARE SI PERFECTIONARE PROFESIONALA

    CCI Prahova are un portofoliu de 29 cursuri autorizate, la care se adauga cursuri si seminarii de instruire, de scurta durata, pe diverse teme de interes pentru membrii comunitatii de afaceri.

     

    Curs INSPECTOR/REFERENT RESURSE UMANE

    21.11 – 12.12.2016

     

    Curs AUDITOR IN DOMENIUL CALITATII

    22.11 – 13.01.2017

     

    Curs MANAGER RESURSE UMANE

    23.11 – 22.12.2016

     

    Curs CONTABILITATE CU PROGRAMUL SAGA

    07.12 – 14.12.2016

     

    Curs EXPERT ACCESARE FONDURI STRUCTURALE ȘI DE COEZIUNE EUROPENE

    12.12 – 22.12.2016

     

    Curs SALARIZARE

    12.12 – 16.12.2016

     

    Curs CADRU TEHNIC CU ATRIBUȚII  ÎN DOMENIUL PSI

    14.12 – 18.01.2017

     

    Curs RESPONSABIL GESTIONARE DEȘEURI

    22.12 – 21.12.2016

     

    Curs VÂNZĂTOR

    – lunar

     

    Curs LIMBI STRĂINE (ENGLEZĂ, GERMANĂ, ITALIANĂ)

    – în funcție de înscrieri

     

    *La solicitare, putem organiza si alte cursuri care nu sunt prevazute in program.

    *Datele de incepere ale cursurilor pot fi modificate in functie de gradul de completare a grupei, si/sau la cerere.

     

    ACTIUNI REALIZATE IN CADRUL  PROIECTELOR  DERULATE

     

    Centrul  EUROPE DIRECT PLOIESTI

    Realizarea unei brosuri cu cele 10 prioritati ale Comisiei Europene

    Decembrie 2016

     

     

  • Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș (www.cciat.ro)

     Vom fi partenerii evenimentelor:

    Târgul pentru mirese – un eveniment de înaltă calitate care atrage peste 6.000

    de vizitatori la fiecare ediţie;

    13-15 ianuarie

     

    Târgul de turism ANAT – (5.000 de vizitatori estimativ);

    3-5 martie

    turism-anat

    Târgul angajatorilor de top – (peste 60 de firme expozante şi peste 4.000 de vizitatori,în 2016)

    17- 18 martie

     

    Salonul VINVEST – (în jur de 3.500 de vizitatori în 2016)

    31 martie-02 aprilie

    salonul-vinvest

    Salonul de Carte BOOKFEST – cel mai mare eveniment expoziţional de promovare a cărţii în partea de Vest a ţării. În 2016 au fost expuse peste 20.000 de volume, apreciate de cei peste 3.500 de vizitatori;

    6-9 aprilie

    salonul-de-carte-bookfest

     

    TÂRG INTERNAŢIONAL

    header

     

    carr

    Misiune economică timișeană în Turcia

    În perioada 9 – 12 februarie 2017, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș organizează o misiune economică în Turcia, cu ocazia celei de-a 22-a ediții a Târgului internațional dedicat industriei de prelucrare a metalelor şi tratamentelor de suprafaţă – WIN EURASIA Metalworking.

     

    Cu o producţie în creştere, industria producătoare de maşini unelte a Turciei a ajuns la o valoare de 13,4 miliarde dolari SUA, 80% din această producţie fiind utilajele de prelucrare a metalului, care reprezintă principala zonă de focalizare a Târgului WIN EURASIA Metalworking.

     

    Principalele sectoare prezentate în expoziție sunt:

    • prelucrarea materiilor prime şi semifinite;
    • prelucrare sârmă, tuburi şi ţevi;
    • prelucrare foi metalice;
    • formare, asamblare, separare, sudare;
    • tratamente de suprafaţă;
    • măsurarea şi controlul calităţii.

     

    De asemenea, secţiunile speciale Safe@Work, Parts2Clean, Robotics, Automotive,  Process Chain aşteaptă profesioniştii din domeniul roboticii şi automatizărilor.

    Detalii despre expoziţie sunt disponibile pe: http://www.win-metalworking.com

    Firmele românești beneficiază de o serie de facilități și gratuități oferite de organizatorul expoziției: 3 nopți cazare, transferuri interne, expunere materiale de promovare în standul comun rezervat delegaţiei CCIAT, participare la întâlniri B2B, vizite la firme. Participanții suportă doar cheltuielile de transport.

    Termen de înscriere: 20 ianuarie 2017

     Informaţii suplimentare şi înscrieri la tel.: 0372.185.285, e-mail: office@cciat.ro, dra Claudia Pop – referent specialitate CCIAT.

     

    Misiuni economice în străinătate 2017

    Destinaţia        Domeniul şi tema misiunii

    Ungaria             Misiune economică în Budapesta cu ocazia Expoziției de pescuit, vânătoare și arme de vânătoare – FeHoVa

    www.fehova.hu

    Emiratele Arabe Unite     Misiune economică multisectorială în Dubai

    SUA                   Misiune economică cu ocazia târgului Magic Las Vegas

    www.ubmfashion.com

    Germania       Misiune economică în Berlin la Asia Apparel Expo

    – Locul de întâlnire al producătorilor asiatici de articole de îmbrăcăminte cu reprezentanții companiilor europene deținătoare de branduri

    www.asiaapparelexpo.com

    Italia             Misiune economică în Italia cu ocazia târgului  MIPAP MILANO

    www.mipap.it

    Ungaria   Misiune economică în domeniul construcţiilor la HUNGEXPO

    CONSTRUMA 2017

    www.hungexpo.hu

    Israel         Misiune economică multisectorială – Parteneriat de afaceri la Tel Aviv

    Serbia        Misiune economică în domeniul agricol de la NoviSad

    www.sajam.net

    Japonia     Misiune economică multisectorială în Japonia

    Tunisia      Misiune economică multisectorială în Tunisia cu ocazia Festivalului de modă – FESTIVAL DE LA MODE DE TUNIS

    Polonia      Misiune   economică   multisectorială   cu   ocazia târgului China Homelife Show www.en.chinahomelife.com.pl

    Germania    Misiune economică la Stuttgart cu ocazia târgului internațional de patiserie și brutărie Südback

    www.messe-stuttgart.de

    Serbia      Misiune economică la Belgrad cu ocazia târgului Graphima

    www.grafima-fair.com

    Franța    Misiune economică la Paris în Franța

    http://www.salonduchocolat.fr

    Statele Unite ale Americii   Misiune economică la LOS ANGELES cu vizitarea târgului AUTO SHOW

    www.laautoshow.com

    Italia    Misiune economică în Italia cu ocazia Târgului Modaprima

    UngariaAustria   Misiune economică multisectorială în Ungaria şi Austria

    Prezentul program se poate modifica la solicitările membrilor și ale mediului de afaceri

    DIRECŢIA RELAŢII ECONOMICE  EVENIMENTE a CCIA Timiş

    Piaţa Victoriei nr.3, Timişoara, tel.: 0372  185 285,  fax: 0256  706 210, e-mail:  office@cciat.ro,  www.cciat.ro

    Program Expo 2017

    Salonul lndustriei Usoare

    (editia de primavara)

    Expozitie specializata in imbracaminte, incaltaminte si accesorii 22 – 26 februarie

    Salon auto Timisoara

    Automobile, automobile  comerciale si accesorii  12-14 mai

    Universul casei tale

    Expozitie specializata in constructii, amenajari si decoratiuni 19-21 mai

    Salonul lndustriei Usoare

    (editia de vara)

    Expozitie specializata in imbracaminte, incaltaminte si accesorii   24-28 mai

    Fabricat in Timis                    15- 18 iunie

     

    Salonul lndustriei Usoare

    (editia de vara-toamna)

    Expozitie specializata in imbracaminte, incaltaminte si accesorii  20 – 24 septembrie

    Expo Mobila

    Expozitie specializata in amenajari mobilier   2 – 5 noiembrie

    Salonul lndustriei Usoare

    (editia de toamna)

    Expozitie specializata in imbracaminte, incaltaminte si accesorii  22 – 26 noiembrie

    Serbarea Craciunului                                   29 noiembrie – 5 decembrie

    Targ general dedicat sarbatorilor de iarna

     

    Programul expozitional poate suferi modificari de data si continut.