• Camera de Comerț și Industrie a României (www.ccir.ro)

    comunicat

     

    Gala Corpului Diplomatic acreditat la București, organizată de Camera de Comerț și Industrie a României

    comunicat Legea prevenției fiscale în atenția Camerei de Comerț și Industrie a României

     

     

    rsz_14

     

    CCIR prezentă la expoziţia Fabricat în Moldova

    1  

    „Forum de afaceri bilateral Republica Moldova – România”

    DSC0  

    România-Kuweit – relații economice tot mai strânse, dezbătute la CCIR

     

    DSC_7653

     

    Noi perspective de colaborare între România și Belarus, discutate la Camera de Comerț și Industrie a României

  • Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad (www.ccia-arad.ro)

    EVENIMENTE ORGANIZATE DE CAMERA DE COMERT, INDUSTRIE ŞI AGRICULTURĂ A JUDEŢULUI ARAD ÎN PERIOADA IANUARIE – FEBRUARIE 2017

     

    CURSURI

     

    Auditor intern al sistemului de management al calităţii conform ISO 9001:2015 şi ISO 19011:2011

    Perioada:  ianuarie 2017

    Cursuri1

     

    Expert achiziţii publice – cod COR 214946

    Nivel minim de studii: superioare

    Perioada: februarie – martie 2017

    rsz_cursuri2

    Inspector resurse umane – cod COR  333304

    Nivel minim de studii: medii

    Perioada: februarie – martie 2017

     

    Expert accesare fonduri structurale şi de coeziune europeană – cod COR 242213

    Nivel minim de studii: superioare

    Perioada: februarie –martie 2017

     

    Specialist managementul deșeurilor – cod COR 325713

    Nivel minim de studii: superioare

    Perioada: martie 2017

     

    Manager în activitatea de turismcod COR 143908

    Nivel de acces: studii superioare

    Perioada: martie – iulie 2017

     

    Pentru mai multe informaţii vă rugăm să accesaţi site-ul http://www.ccia-arad.ro/cursuri-2/

     

    TESTARE IELTS

    Perioada: martie 2017

    http://www.ccia-arad.ro/curs-ielts/

     

     

    SEMINARII

     

    Fiscalitatea – Noile reglementări fiscale în vigoare pentru anul 2017

    Data: 17 februarie 2017, parteneriat cu CECCAR ARAD

     

    Programul de Finanţare pentru IMM-uri 2017 

    Data: martie 2017, parteneriat cu Oficiul Teritorial pentru IMM- uri Timişoara

     

    TÂRGURI

     

    10 – 12 februarie 2017 – Petreceri de Vis, ediţia 10

    Târg de nunți și organizare de evenimente

    Locaţie: Expo Arad

    logo-petreceri-de-vis

     

     

    25 – 26 februarie 2017 – Arpicultura, ediţia 3

    Eveniment apicol – conferințe, produse și utilaje apicole

    Locaţie: Expo Arad

    logo-arpicultura

     

    16 – 19 martie 2017 – Confort Construct&Instal, ediţia 23

    Târg internațional de construcții, instalații și imobiliare

    Locaţie: Expo Arad

    Confort Construct & Instal

     

    Pentru mai multe informaţii vă rugăm să accesaţi site-ul http://www.ccia-arad.ro/targuri/

  • Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud (www.cciabn.ro)

    Activitățile Camerei de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud pentru perioada 10 februarie – 31 martie 2017

     Târguri și expoziții

     

    Expo Bistriţa “Primăvara cadourilor” 2017

    Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud v-a organiza, în perioada 29 martie – 2 aprilie, ediția de primăvara a tîrgului de bunuri de larg consum Expo Bistriţa. Vor fi invitate să participe firme din următoarele domenii: bunuri de larg consum (confecţii, tricotaje, încălţăminte şi articole de marochinărie, produse cosmetice, bijuterii şi accesorii, produse alimentare, artizanat şi produse tradiţionale, diverse alte articole); Bio & Beauty (produse naturiste, suplimente alimentare, produse de tratament, dulciuri şi sucuri naturale, etc); Bisagra & Expo Grădina (plante şi puieţi, bulbi, seminţe, arbuşti, amenajări peisagistice, utilaje agricole, produse şi servicii din domeniul agricol); Salon Tradiţional (artizanat şi produse tradiţionale).

     

    Activităţi de formare profesională

     

    În perioada februarie – martie 2017 sunt programate următoarele activităţi de formare profesională:

    – Specialist in managementul deseurilor – 42 ore

    – Achizitii publice – 30 ore

    – Formator – 42 ore

    Proiectul Centrul de informare Europe Direct Bistrița

    Activități planificate pentru lunile februarie martie 2017:

     

    Reteaua femei antreprenor: Dezbaterea Femeia antreprenor – provocari si obstacole – dezbatere organizată cu Reţeaua de femei antreprenor iniţiată de Centrul Europe Direct Bistriţa în anul 2009, în vederea sprijinirii dezvoltării competenţelor antreprenoriale, a impulsionării participării civice active şi a facilitării schimburilor de experienţe şi bune practici în rândul femeilor. Pentru anul 2017, tema dezbaterii este legată de provocările și obstacolele cu care se confruntă femeile antreprenor sau cele care ocupă poziții de conducere în cadrul diferitelor organizații, urmărind împărtăşiea de experienţe și stimularea spiritului antreprenorial în rândul femeilor.

     

    Şcoala Europeană  Creativitate şi Inovare – Sesiuni informativ – formative  care își propun să promoveze modul de viață european, valorile libertății, democrației și statului de drept, a stimulării participării civice şi dezvoltării profesionale în rândul copiilor şi tinerilor, cu accent pe inovare şi creativitate, toleranță și combaterea discriminării, inițiativele Uniunii Europene în plan mondial – Noua Strategie Globală și Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă – şi rezultatele Uniunii ca cel mai important donator de ajutor umanitar şi pentru dezvoltare din lume, în domeniul combaterii sărăciei, securității globale şi promovării relațiilor pașnice între statele din întreaga lume.

  • Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Brăila (www.cciabr.ro)

    În perioada februarie – martie 2017, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Brăila organizează:

    CURSURI AUTORIZATE în conformitate cu O.U.G. nr. 129/2000 republicată:

    Curs de perfecționare pentru ocupația Cadru tehnic cu atribuții în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor”  (cod COR 541902).

    Competențele dobândite la finalizarea cursului:

    • Acordarea asistenței tehnice de specialitate în situații critice,
    • Controlul modului de respectare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor,
    • Elaborarea documentelor specifice activității de apărare împotriva incendiilor,
    • Instruirea salariaților în domeniul apărării împotriva incendiilor,
    • Monitorizarea activității de apărare împotriva incendiilor,
    • Organizarea activității de apărare împotriva incendiilor,
    • Planificarea activității de apărare împotriva incendiilor.

    Durata cursului: 136 ore.

     

            Curs de specializare pentru ocupația Inspector/ referent resurse umane” (cod COR 333304).

    Competențele dobândite la finalizarea cursului:

    • Întocmirea documentelor de evidență a personalului;
    • Gestionarea documentelor de evidență a personalului;
    • Organizarea recrutării personalului;
    • Întocmirea registrului general de evidență a salariaților;
    • Întocmirea statului de plată pentru personalul angajat;
    • Administrarea bazei de date de evidență a personalului.

    Durata cursului: 40 ore

     

    Curs de specializare pentru ocupația Responsabil de mediu”  (cod COR 325710).

    Competențele dobândite de absolvenți:

    • Gestionarea cerințelor legale de mediu;
    • Elaborarea programului de management de mediu;
    • Elaborarea programului de monitorizare a factorilor de mediu;
    • Monitorizarea factorilor de mediu;
    • Realizarea auditului intern;
    • Elaborarea programului de audit intern;
    • Supravegherea activității pentru prevenirea efectelor provocate de situațiile de urgență;
    • Raportarea activității de mediu;
    • Elaborarea documentației sistemului de management mediu;
    • Coordonarea programului de instruire a personalului;

    Durata cursului: 40 ore.

     

    Curs de specializare pentru ocupația Manager proiect”  (cod COR 242101).

    Competențele dobândite la finalizarea cursului:

    • Stabilirea scopului proiectului;
    • Stabilirea cerinţelor de management integrat al proiectului;
    • Planificarea activităţilor şi jaloanelor proiectului;
    • Gestiunea utilizării costurilor şi a resurselor operaţionale pentru proiect;
    • Realizarea procedurilor de achiziţii pentru proiect;
    • Managementul riscurilor;
    • Managementul echipei de proiect;
    • Managementul comunicării în cadrul proiectului;
    • Managementul calităţii proiectului.

    Durata cursului: 40 ore.

      

    Curs de specializare pentru ocupația Formator”  (cod COR 242401).

    Competențele dobândite la finalizarea cursului:

    • Pregătirea formării;
    • Realizarea activității de formare;
    • Evaluarea participanților la formare;
    • Proiectarea programelor de formare;
    • Evaluarea;
    • Revizuirea și asigurarea calității programelor și a strategiilor de formare.

    Durata cursului: 40 ore.

     

    În luna martie a.c. instituția noastră va organiza un seminar de prezentare a programelor de finanțare ale Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

  • Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (www.ccib.ro)

    Evenimente organizate de Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti  în perioada februarie-aprilie 2017

     Curs: Expert achizitii publice

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, în parteneriat cu SC Omicron Consulting SRL Bucureşti, organizeaza in perioada 13 – 16 februarie 2017 cursul de perfecţionare pentru obţinerea Certificatului de absolvire pentru ocupaţia expert achiziţii publice (COR 214946). Evenimentul se va desfasura la sediul CCIB din str. Ion Ghica nr. 4, sector 3, etaj 2, camera 49.

    Cursul se adresează: specialiştilor din birourile/serviciile de achiziţii publice ale autorităţilor contractante/entităţilor contractante; specialiştilor din echipele de management de proiect, care implementează proiecte finanţate din fonduri europene şi SEE de la autorităţi contractante/entităţi contractante, operatori economici şi ONG-uri; specialiştilor de la firmele de consultanţă care doresc să preia serviciile externalizate ale autorităţilor contractante/entităţilor contractante; salariaţilor care doresc să realizeze o carieră în domeniul achiziţiilor publice.

    Pentru detalii si inscrieri, persoana de contact este dna. Olga Badea, telefon 021.311.44.99, e-mail: ana.dulgheru@ccib.ro.

     

    Open House Networking la Palatul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti organizează vineri, 3 martie 2017, începând cu ora 13:00, Open House Networking – Secţiunea Comerţ la Palatul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (Str. Ion Ghica nr. 4, etaj 2, Sala de Consiliu).

    Manifestarea este a doua dintr-o serie de întâlniri periodice ale conducerii şi executivului Camerei bucureştene cu membrii CCIB, vizează o mai bună cunoaştere reciprocă şi constituie, totodată, un excelent prilej pentru a promova în randul membrilor evenimentele aflate în pregatire, ofertele speciale dedicate acestora, dar şi serviciile oferite de echipa noastră. De asemenea, membrii CCIB au posibilitatea de a transmite doleanţele şi problemele cu care se confruntă, urmand ca, în baza atribuţiilor legale, Camera bucureşteană să acţioneze în consecinţă la nivelul instituţiilor statului.

    Pentru informaţii suplimentare şi confirmarea participării, persoană de contact este d-na Olga Badea, telefon 0728 135 876, e-mail: membri@ccib.ro.

    Seminar: Reciclarea ambalajelor – Penalităţi la Fondul pentru mediu, obligaţii şi responsabilităţi

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti organizează la data de 28 februarie 2017, în intervalul orar 10:00 – 16:00, seminarul „Reciclarea ambalajelor – Penalităţi la Fondul pentru mediu, obligaţii şi responsabilităţi”, eveniment ce se adreseaza operatorilor economici care produc, utilizează sau manipulează ambalaje.

    Subiecte abordate: modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, conform prevederilor Legii nr. 249/2015 si obligaţiile de declarare şi plată la Fondul pentru mediu, conform OUG nr. 196/2005 .

    Pentru detalii şi înscrieri, persoana de contact este dna. Anca Apalaghiei, tel: 021 319 0128, e-mail: anca.apalaghiei@ccib.ro.

     

    Misiune economica în Republica Populară Chineză

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti în parteneriat cu Olimpic International Turism organizează în perioada 19-25 martie 2017 o misiune economică în Republica Populară Chineză, la Beijing şi Shanghai.

    Acţiunea are drept scop vizitarea unora dintre cele mai importante târguri privind petrolul şi industria petrochimică din lume, şi anume: CIPPE 2017 Beijing – 17th China Int’l Petroleum & Petrochemical Technology & Equipment Exhibition; CING 2017 – The 7th China International Natural Gas Technology & Equipment Exhibition; EXPEC 2017 – The 17th China International Explosion Petroleum Electric Technology & Equipment Exhibition. Aceste manifestări expoziţionale reunesc anual peste 80.000 de profesionişti din 65 de ţări din întreaga lume, având 18 pavilioane naţionale şi 2000 de expozanţi.

    Misiunea economică facilitează şi stabilirea de întâlniri de afaceri cu parteneri locali pe diferite domenii de activitate, precum şi informare şi documentare privind diverse oportunităţi de afaceri locale.

    Taxa de participare este de 1190 euro + 2.000 lei /persoană, loc în cameră dublă (supliment single: 290 euro) şi include:

    • asistenţă profesională asigurată de CCIB înainte şi pe parcursul misiunii;
    • bilet avion Bucureşti – Istanbul – Beijing / Shanghai – Istanbul – Bucureşti pe cursa Turkish Airlines
    • bilete avion pe cursa internă Shanghai – Beijing (China Airways)
    • transferuri aeroport – hotel – aeroport în ambele oraşe, precum şi la locurile de întâlniri de afaceri;
    • 5 nopţi cazare cu mic dejun (3 nopţi în Beijing şi 2 nopţi în Shanghai)
    • ghid asistent din partea agenţiei.

    Pentru înscrieri şi detalii suplimentare vă rugăm să contactaţi:

     

    OLIMPIC INTERNATIONAL TURISM

    Persoana de contact: Roxana Dinca

    tel: 0372 274 104, mobil: 0725 274 104, e-mail: office@olimpic.ro

     

    Persoana de contact în CCIB, pentru programul profesional:

    Mircea Toader, consilier al preşedintelui, pentru relaţii internaţionale

    tel: 021 319 01 05, mobil: 0725 167 894, e-mail: mircea.toader@ccib.ro

     

    Misiune economica în Iordania şi Israel

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti în parteneriat cu Olimpic International Turism organizează în perioada 2-10 aprilie 2017 o misiune economică în Iordania şi Israel.

    Taxa de participare este de: 1.550 euro + 2.000 lei şi include:

      asistenţă profesională asigurată de CCIB înainte şi pe parcursul misiunii;

      bilet avion Bucureşti –Tel Aviv – Bucureşti;

      transferuri aeroport – hotel – aeroport, precum şi la întâlnirile de afaceri;

      4 nopţi de cazare in Amman la hotel de 5 * (loc în camera dublă) demipensiune;

      2 nopţi de cazare în Ierusalim la hotel de 4 *(loc în camera dublă) demipensiune;

      1 noapte de cazare în Tiberias la hotel de 4 *(loc in camera dublă) demipensiune;

      1 noapte  de cazare în Tel Aviv  la hotel de 4 * (loc in camera dublă) demipensiune;

      1 însoţitor la un grup de minimum 15 persoane;

    Pentru înscrieri şi detalii suplimentare vă rugăm să contactaţi:

     

    OLIMPIC INTERNATIONAL TURISM

    Persoana de contact: Elena Filiuţă

    tel/fax: 0372.274.103, mobil: 0725.997.678, fax: 021.330.51.23

    e-mail: elena.filiuta@olimpic.ro

     

    Persoana de contact în CCIB, pentru programul profesional:

    Mircea Toader, consilier al preşedintelui, pentru relaţii internaţionale

    tel: 021 319 01 05, mobil: 0725 167 894, e-mail: mircea.toader@ccib.ro

    Misiune economica în la Jakarta şi în Bali

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti în parteneriat cu Olimpic International Turism organizează în perioada 2-10 aprilie 2017 o misiune economică la Jakarta şi în Bali.

    Acţiunea are drept scop promovarea în Indonezia a firmelor din industria agroalimentară, morărit şi panificaţie. Suportul pentru realizarea misiunii este asigurat de Ambasada Romaniei la Jakarta şi cu implicarea directă a doamnei Valerica Epure, ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al României în Republica Indonezia, acreditată şi pe lângă Asociaţia Naţiunilor din Asia de Sud-Est (ASEAN).

              Taxa de participare este de 1998 euro + 2000 lei şi include:

           asistenta profesională asigurată de CCIB inainte si pe parcursul misiunii;

           transport cu avionul pe ruta Bucuresti – Istanbul Doha – Jakarta – Bali  si retur Bali- Doha – Otopeni

           transferuri private aeroport – hotel – aeroport in Jakarta, Bali

           transferuri la intalnirile de afaceri

           cazare 4 nopti Jakarta hotel Pullman 4* sau similar (loc in camera dubla), mic dejun inclus

           cazare 5 nopti Bali hotel Furama 4* sau similar (loc in camera dubla), mic dejun inclus

           vizitarea Targurilor Bali Interfood si Bio Food Bali

           optional, tur de o zi Jakarta

           optional, Full Day Safari Tour Bali

           optional Croaziera 3 insule Nusa Lembongan, Nusa Penida and Nusa Ceningan pranz inclus

           1 insotitor la un grup de minim 10 persoane

    Pentru înscrieri şi detalii suplimentare vă rugăm să contactaţi:

     

    OLIMPIC INTERNATIONAL TURISM

    Persoana de contact: Anca Grigorescu

    Tel. 0372 274 110, mobil: 0725 997 675, fax: 021 330 5123

    e-mail: anca.grigorescu@olimpic.ro

    Persoana de contact în CCIB, pentru programul profesional:

    Mircea Toader, consilier al preşedintelui, pentru relaţii internaţionale

    tel: 021 319 01 05, mobil: 0725 167 894, e-mail: mircea.toader@ccib.ro

    „Ziua oportunităţilor de afaceri” dedicată Iranului

    Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti organizează în a doua parte a lunii martie o nouă ediţie a Zilei oportunităţilor de afaceri, dedicată de această dată colaborării comercial – economice dintre România şi Iran.

    În cadrul acestei reuniuni, oamenii de afaceri au posibilitatea de a obţine informaţii privind: tendinţele în comerţul exterior bilateral, cadrul juridic şi accesul pe piaţa iraniană; participarea la licitaţii pe proiecte; oportunităţi de afaceri şi investiţionale; stimulente acordate oamenilor de afaceri români care lucrează cu parteneri din Iran.

    Informaţii suplimentare şi înscrieri: Mircea Toader, consilier al preşedintelui pentru relaţii internaţionale, tel: 0723 144 663/0725 167 894, e-mail: mircea.toader@ccib.ro

  • Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța(www.ccina.ro)

    Evenimente organizate de CCINA Constanţa  în perioada FEBRUARIE-APRILIE 2017

     

    • Evenimente, cursuri şi seminarii

     

    “Sesiune de informare cu privire la  apelul de proiecte lansat în cadrul POR 2014-2020, Axa prioritară 2; Prioritatea de investiții 2.2 – Sprijinirea creării și extinderea capacităților avansate de producție și dezvoltarea serviciilor

    Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operațional Regional 2014–2020, cu sprijinul Centrului Enterprise Europe Network din cadrul CCINA Constanţa, va organiza, în data de 14.02.2017, la sediul CCINA, o sesiune de informare cu privire la  apelul de proiecte lansat în cadrul POR 2014-2020, Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii Prioritatea de investiții 2.2 – Sprijinirea creării și extinderea capacităților avansate de producție și dezvoltarea serviciilor.

    Programul finanţează trei tripuri de investiţii: crearea unei noi unităti de producţie/ servicii, extinderea capacităţii unei unităţi existente  sau diversificarea producţiei unei unităţi existente prin produse/servicii noi. În cadrul evenimentului, se va efectua și o instruire privind utilizarea MySMIS – sistemul electronic de depunere a aplicațiilor în vederea evaluării. Cei interesaţi pot confirma participarea la telefon: 0241 619854, fax: 0241 619654, e-mail: lucia.calenici@ccina.ro.

     

    Seminarul “Exporting is great

    Ambasada Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord la Bucureşti, prin Departamentul pentru Comerţ Internaţional, împreună cu Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie si Agricultură Constanţa, organizează, în data de 21 februarie 2017, la Hotel Iaki din Constanţa, un seminar de prezentare a ofertei de export a Marii Britanii, eveniment găzduit de E.S., dl Paul Brummell, ambasadorul britanic în România. La eveniment sunt invitaţi să participe reprezentanţi ai companiilor care derulează activităţi de import/export cu Marea Britanie, dar şi firme care doresc o colaborare în diverse domenii cu parteneri britanici.

    Participarea firmelor este gratuită, prin transmiterea confirmării de participare la adresa de e-mail drc@ccina.ro, sau pe fax, la 0241619654.

     

    Curs Director Vânzări

             Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie si Agricultură Constanţa (CCINA) şi Schultz Consulting, organizează, în perioada 23-24 februarie 2017, la sediul CCINA, cursul autorizat „Director de vânzări” – cod COR 112018. În cadrul cursului vor fi prezentate următoarele module: Managementul vânzărilor; Departamentul de vânzări; Strategia de vânzări; Negociere; Tehnici de negociere şi vânzări. Informaţii suplimentare: 0730143336 (pers. de contact – dna Cristina Zaharia) sau 0725308583 (pers. de contact – dna Lucia Calenici).

     

    Seminarul „Probleme actuale ale turismului de litoral şi posibile soluţii pentru rezolvarea acestora în vederea creşterii competitivităţii pe piaţa turistică europeană”, organizat în data de 2 martie 2017, în cadrul Salonului de Dotări Hoteliere şi Alimentatie Publică.

     

    Seminarul “Închiderea anului financiar 2016: aspecte cheie în pregătirea acestui exercițiu”, organizat în data de 9 martie 2017, în colaborare cu Deloitte Bucuresti.

     

     

    • Programe de formare:

     

    Arhivar – 120 ore (organizat în Constanţa, Prahova, Călăraşi, Braşov şi Galaţi)

    Curs de iniţiere autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional

    Condiţii de acces – minim liceu

     

    Inspector / Referent Resurse Umane

    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional

    Condiţii de acces – minim liceu

     

    Expert achiziţii publice – 40 ore

    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional

    Condiţii de acces – studii superioare

     

    Cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor – 136 ore

    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional

    Condiţii de acces – minim liceu

     

    Manager în activitatea de turism – 720 ore

    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional

    Condiţii de acces – studii superioare

     

    Inspector în domeniul Securităţii şi Sănătăţii în muncă – 80 ore

    Curs de perfecţionare autorizat ANC, certificate de absolvire recunoscute la nivel naţional

    Condiţii de acces – minim liceu

     

    Curs de specialitate în domeniul gestionării deşeurilor – 3 zile

    Condiţii de acces – studii medii

     

    Relaţii şi înscrieri: Ludovic Fraico/Dumitra Brun/Carmen Grigor;

    Tel: 0241 619854/int.221/225; fax: 0241 619454, mobil: 0773 359916/ 0734 885017/ 0723 430256; E-mail: dru@ccina.ro, sau la sediul CCINA din Bdul. Al.Lăpusneanu, nr.185A, Birou 3, parter.

     

     

    • Alte acţiuni

    În următoarea perioadă, experţii CCINA Constanţa vor derula următoarele activităţi:

    • Elaborare Strategie de Dezvoltare Locală comuna Dumbrăveni şi comuna Cumpăna;
    • Identificare potenţiale parteneriate şi implicare în elaborare cereri de finanţare proiecte;
    • Acordare de consultanţă agenţilor economici şi instituţiilor publice – potenţiali beneficiari ai fondurilor nerambursabile.

     

     

    • Târguri şi expoziţii

     

    Târgul Naţional de Îmbrăcăminte și Încălţăminte – TINIMTEX

    22 – 26 februarie 2016, Pavilionul Expoziţional Mamaia, Constanţa

    afis tinimtex

     

    Târgul de Mărțișor – Târg specializat pentru cadouri

    17 februarie – 8 martie, VIVO! CONSTANȚA

    afis martisor

     

    Salon Dotări Hoteliere şi Alimentaţie Publică – Salon de echipamente, materiale şi mobilier pentru hoteluri şi restaurante; Salon de finanţări şi asigurări

    2 – 5 martie, ediţia a XV-a, Pavilionul Expoziţional Mamaia, Constanţa

    afis sdh

     

    Târg de Mobilă – Totul Pentru Casă Şi Familie – Salon de mobilă şi Salon de finanţări şi asigurări

    2 – 5 martie, ediţia a VI-a, Pavilionul Expoziţional Mamaia, Constanţa

    afis mobila

     

    Târgul de Turism “VACANŢA”

    10 – 12 martie, VIVO! CONSTANTA

    Organizat în colaborare cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism

    afis vacanta

     

    Târgul pentru Nunţi – Salon specializat de articole şi servicii pentru nunţi şi ocazii speciale

    17 – 19 martie, ediţia a XIV-a, Pavilion Expozitional Mamaia, Constanţa

    afis nunti

     

    Târg de Cadouri de PAŞTE – TINIMTEX

    22 – 26 martie, Pavilionul Expoziţional Mamaia, Constanţa

     

    Târgul de Paşte – Târg specializat pentru cadouri

    06 – 15 aprilie, VIVO! CONSTANȚA

     

    Târg de Imobiliare

    aprilie, VIVO! CONSTANȚA

    Salon de finanţări şi asigurări

  • Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Galați (www.cciagl.ro)

    Evenimentele viitoare ce se vor desfășura la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Galați și structurile acesteia.

     

    • Centrul Enterprise Europe Network al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Galați,va participa la întâlnirea de Consorțiu ERBSN în vederea stabilirii stadiului indicatorilor și îndeplinirea fazelor necesare raportării finale. De asemenea, vor iniția procedurile de organizare a Seminarului de Responsabil cu Gestionarea Deșeurilor precum și a Cursului de Perfecționare Responsabil de Mediu, în colaborare cu Fundația Școala Română de Afaceri a Camerelor de Comerț și Industrie, Filiala Galați.

     

    • Fundația Școala Română de Afaceri a Camerelor de Comerț și Industrie, Filiala Galați, va avea în derulare in ianuarie 2017, următorul seminar:

             „Seminar Noi modificări fiscale aplicabile începând cu ianuarie 2017” pe data de 25 ianuarie 2017

  • Camera de Comerț și Industrie Neamț (www.ccint.ro)

    Camera de Comert și Industrie Neamț organizează cea de a doua ediție a Europe Start-up Week, eveniment desfăsurat concomitent în 40 de țări, în peste 280 de orase. Evenimentele marca Europe Start-up Week 2017 sunt organizate la nivel european sub egida Comisiei Europene prin inițiativa Start-up Europe.

    Zilnic, în perioada 6-10 februarie 2017, în intervalul orar 16:00-18:00 la sediul Camerei de Comerț și Industrie Neamț, etaj 1 sala Corneliu Ovidiu Enache, se vor desfăsura workshop-uri și prezentări pentru cei care au o idee de afacere, firme noi înființate sau firme cu experiență.

    Obiectivul întâlnirilor este de a oferi informații noi cu privire la sursele de finanțare disponibile pentru start-up-uri și nu numai, instrumente practice, experiențe ale antreprenorilor locali și proiecte viitoare care sunt de interes pentru firmele nemțene. În acestă ediție vor fi prezentate noi instrumente de finanțare a afacerilor precum crowdfunding-ul sau business plan pitching.

    Detalii suplimentare cu privire la eveniment puteți găsi la adresa http://startupeuropeweek.eu/ sau https://www.facebook.com/ccineamt/ .

     

    Agenda saptămânii 10 februarie 2017

     

    Data și ora Prezentare/Workshop Invitați/Speakeri
    10 februarie 2017

    ora 16:00

    –   Alte instumente/surse finanțare pentru afaceri: crowdfunding și business plan pitching

    –   Una dintre cele mai importante competiții dedicate antreprenorilor, Startarium Pitch Day

    Ilinca Nicolae – Clinica Pedriatica Anastasia

     

     

    Pentru informatii suplimentare ne puteti contacta telefonic 0233216663 sau pe mail la adresa ccint@ccint.ro.

     

    PROIECTE

     

    Proiect MOBILITAS 7

    CCI Neamț este partener în proiectul MOBILITAS  7 (februarie 2016- ianuarie 2018) alături de alături de MateraHUB din Italia – Solicitant, Dun Laoghaire Rathdown County Entreprise Board – Irlanda, Fundacio Centro Europeo de Empresas e Innovacion de Albacete – Spania, Bildung und projekt Netzwerk GMBH(BUPNET)- Germania  Scholten Consultancy- Olanda, Rinova UK si Camera de Comert Italiana din Lyon, Franta. Reprezentatii CCI Neamt au participat in luna martie la cea de a 17-cea intalnire a Organizatiilor Intermediare din cadrul Programului Erasmus pentru Tineri Intreprinzatori.

    Erasmus pentru tinerii antreprenori este un program de schimb transfrontalier care oferă antreprenorilor noi sau aspiranţi şansa de a învăţa de la antreprenorii cu experienţă care conduc mici companii în alte ţări participante. Conditiile de eligibilitate pentru noii/tineri antreprenori cat si pentru antreprenorii gazda sunt urmatoatele:

    Pot participa la program în calitate de antreprenor nou dacă:

    • Ai intenţia fermă de a demara o afacere în baza unui plan de afaceri viabil;
    • Ai început propria afacere în ultimii 3 ani.
    • Compania sau activitatea ta (viitoare) poate fi în orice sector şi nu există limită de vârstă.

    Totuşi, trebuie:

    • Să fii rezident permanent al uneia dintre ţările participante;
    • Să ai un proiect concret sau o idee de afaceri concretă, reflectate într-un plan de afaceri;
    • Să fii motivat şi să te angajezi să colaborezi pe durata stagiului cu antreprenorul cu experienţă din cealaltă ţară participantă;
    • Să fii pregătit să contribui la dezvoltarea afacerii antreprenorului gazdă şi să îţi pui la dispoziţie abilităţile şi competenţele;
    • Să fii pregătit să completezi fondurile programului la nevoie pentru a acoperi costurile schimbului în străinătate.

    Poti participa la program în calitate de antreprenor gazdă dacă:

    • Eşti rezident permanent al uneia dintre ţările participante;
    • Eşti proprietarul-managerul unei întreprinderi mici sau mijlociiSAU o persoană direct implicată în antreprenoriat la nivelul consiliului de conducere al IMM-ului;
    • Ai condus o companie timp de mai mulţi ani;
    • Eşti dispus să împărtăşeşti cunoştinţele şi experienţa pe care le ai cu un antreprenor nou şi să acţionezi ca un mentor.

    In perioada de derulare a proiectului  avem diponibile 10  schimburi de experienta  pentru tineri antreprenori si 10 schimburi de experienta pentru 10 antreprenori gazda din Romania care doresc sa “gazduiasca” un tanar dintr-un alt stat european.

    MOBILITAS

    Pentru detalii suplimentare va rugam sa accesati site-ul http://erasmusforentrepreneurs.eu sau sa ne contactati pe mail la adresa erasmus@ccint.ro .

     

    Proiect MOBILITAS 2021 SGA 1 (februarie 2017- ianuarie 2019)

    CCI Neamț este partener în proiectul MOBILITAS 2021 SGA 1 alături de MateraHUB din Italia – Solicitant si de alte opt organizatii din tari precum Germania, Franta, UK, Danemarca, Polonia, Belgia si Olanda. Erasmus pentru tinerii antreprenori este un program de schimb transfrontalier care oferă antreprenorilor noi sau aspiranţi şansa de a învăţa de la antreprenorii cu experienţă care conduc mici companii în alte ţări participante. Schimbul de experienţă are loc în cadrul unui stagiu cu antreprenorul cu experienţă, ceea ce permite antreprenorului nou să dobândească abilităţile necesare conducerii unei mici firme.

    Gazda beneficiază de perspective noi privind compania pe care o conduce şi are ocazia să coopereze cu parteneri străini sau să afle mai multe informaţii despre pieţele noi. Stagiul este parţial finanţat de Comisia Europeana.

    Pentru detalii suplimentare va rugam sa ne contactati pe mail la adresa erasmus@ccint.ro.

     

     PRE-SOLVE – JUST /2014/JC00/AG (februarie 2016-februarie 2018) este un proiect finntate de catre DG Justice, implementat de catre CCI Neamt in calitate de partener alaturi de Eurochambre, in cadrul unui consortiu extins format din 8 tari. Obiectivul proiectului PRE-SOLVE este de a oferi consultantilor in afaceri instrumente pentru a oferi sprijin atat persoanelor fizice si juridice care se afla in pragul insolventei sau care au trecut printr-un proces de reorganizare judiciara in urma declararii insolventei. Proiectul urmareste dezvoltarea  instrumentelor care sa ofere firmelor aflate in dificultate o diagnoza a afacerii si consultanta personalizata pe diferite domenii (juridic, financiar, management strategic, marketing, resurse umane, managementul conflictelor) pentru a evita  intrarea in insolventa/faliment/ reorganizarea judiciara.

    Pentru detalii suplimentare va rugam sa sau sa ne contactati pe mail la adresa programe@ccint.ro

     

    TÂRGURI ȘI EXPOZIȚII

    • În perioada 8 – 12 Martie 2017, la Pavilionul Expozițional Municipal Piatra Neamț se va desfășura prima ediție din acest an a târgului EXPOFASHION – eveniment dedicat femeii organizat cu ocazia zilei de 8 Martie. Manifestarea va reuni aproximativ 35 de firme producătoare de articole de îmbrăcăminte și încălțăminte. În zona exterioară vor expuse pentru comercializare produse alimentare și de artizanat.

     

    • În perioada 24 – 26 Martie 2017, la Pavilionul Expozițional Municipal Piatra Neamț va avea loc cea de a IX ediție a Târgului de Nunți. În cadrul evenimentului vor fi prezente firme care oferă produse și servicii complete pentru organizarea de nunți și evenimente festive.

     

    • În perioada 5 – 9 Aprilie 2017 va avea loc Targul de Paște, eveniment organizat la Pavilionul Expozițional Municipal. Vor fi prezente firme din toată țara care vor expune articole textile de sezon.

     

    • În perioada 6 – 9 Aprilie 2017 în Parcul Tineretului din Piatra Neamț se va desfășura Târgul Producătorilor Agricoli. Manifestarea se organizează cu ocazia sărbătorilor pascale și reunește producători de produse din carne, lactate, dulciuri și artizanat.

     

  • Camera de Comerț și Industrie Prahova (www.cciph.ro)

    ACTIUNI VIITOARE ALE C.C.I. PRAHOVA

    Februarie – Aprilie  2017

     

    INTALNIRI DE LUCRU, VIZITE ALE DELEGATIILOR  STRAINE

    Vizita E.S. Dl. Andrei GRINKEVICH, Ambasadorul Republicii Belarus in Romania

    (februarie 2017)

    In luna februarie 2017, Camera de Comert si Industrie Prahova va primi vizita la sediul sau a E.S . Dl. Andrei GRINKEVICH, Ambasadorul Republicii Belarus in Romania. Aceasta va fi prima vizita in afara Bucurestiului a domnului Ambasador de la acreditarea sa ca Ambasador in Romania, scopul acestui eveniment fiind o mai buna cunoastere reciproca si  identificarea unor initiative si actiuni de interes comun, in sfera parteneriatelor economice, comerciale si investitionale bilaterale.

     

    Vizita E.S. Dl. XU Feihong, Ambasadorul Republicii Populare Chineze in Romania

    (februarie 2017)

    In luna februarie 2017, Camera de Comert si Industrie Prahova va primi vizita la sediul sau a E.S. Dl. XU Feihong, Ambasadorul Republicii Populare Chineze in Romania. Aceasta vizita se desfasoara pe fondul  traditionalei colaborari  intre CCI Prahova si parteneri din China, avand ca scop realizarea unei mai bune cunoasteri reciproce si identificarea unor modalitati practice de implementare a unor initiative si actiuni comune, destinate stimularii parteneriatelor economice, comerciale si investitionale bilaterale.

     

    Forum de Afaceri Romania – Moldova (16 februarie 2017)

    Forumul este organizat in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a Republicii Moldova, in cadrul programului pan-european EUROPE ENTERPRISE NETWORK in care Camera de Comert si Industrie Prahova este partener.

    Evenimentul va cuprinde atat o  Intalnire Business to Business (B2B) intre firmele participante, cat si o masa rotunda unde  specialistii din Republica Moldova din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Constructiilor, Agentiei Achizitiilor Publice  si Agentiei de Cooperare Internationala a Germaniei vor prezenta legislatia si conditiile de organizare a licitaţiilor in tara lor.

     

    Forum de Afaceri Romano – Egiptean (aprilie 2017)

    In perioada 4 – 6 aprilie 2017, o importanta delegatie guvernamentala si de afaceri egipteana va efectua o vizita in Romania. Cu aceasta ocazie, Camera de Comert si Industie Prahova, in parteneriat cu Egyptian Business Association si cu sprijinul Biroului de Promovare Economica al Romaniei la Cairo va organiza un Forum de Afaceri Romano – Egiptean, in vederea stabilirii unor contacte directe intre cele doua comunitati de afaceri si a stimularii relatiilor economice si comerciale bilaterale.

     

    MISIUNI ECONOMICE SI VIZITE DE LUCRU

     

    Misiune economica in Federatia Rusa (martie/ aprilie 2017)

    Camera de Comert si Industrie Prahova  in colaborare cu Asociatia Camera de Cooperare Economica si Culturala Romano-Rusa intentioneaza organizarea unei misiuni economice in Federatia Rusa la sfarsitul lunii martie/inceputul lunii aprilie 2017, in vederea stabilirii unor contacte directe cu mediul de afaceri local si identificarii unor oportunitati si proiecte de cooperare si investitii pe relatia Rusia. Cu acest prilej, se va desfasura un Forum de Afaceri Ruso – Roman, cu sprijinul Camerei de Comert si Industrie din Moscova.

     

    CONFERINTE, SEMINARII, PREZENTARI DE FIRME, ALTE EVENIMENTE DE PROMOVARE

     

    Thai Food Cooking Class (10 februarie 2017)

    In data de 10 februarie 2017, la invitatia E.S. Dlui. Komgrit VARAKAMIN, Ambasadorul Regatului Thailandei in Romania, Camera de Comert si Industrie Prahova va participa in calitate de partener si co-organizator la evenimentul “Thai Food Cooking Class”, editia 2017, eveniment initiat de catre Ambasada Regatului Thailandei in Romania, cu scopul de a promova bucataria traditionala tailandeza in Romania si de a populariza cultura si oportunitatile turistice oferite de aceasta tara.

     

    Seminar de instruire «  Inchiderea anului financiar 2016 – aspecte cheie in pregatirea acestui exercitiu » (7 martie 2017)

    eveniment organizat in colaborare cu Deloitte Romania

     

    Pentru Dumneavoastra, Doamnelor ! (16 martie 2017)

    Eveniment de promovare a afacerilor / povestilor de succes  derulate de femei, organizat  in parteneriat cu Ploiesti Shopping City

     

    TARGURI SI EXPOZITII

     

     

    Organizarea participarii de delegatii de vizitatori specializati prin programul Hosted Buyer Program la urmatoarele manifestari expozitionale:

     

    Infacoma – Expozitie internationala de materiale de constructii

    2 – 5 martie 2017,  Atena, Grecia.

     

    Aqua Therm  – Expozitie internationala de instalatii si echipamente termice

    2 – 5 martie 2017, Atena, Grecia

     

    Food Expo – Expozitie internationala de produse alimentare

    18 – 20 martie 2017, Atena, Grecia.

     

    Prahova Bank-Imob Expo

    Salon bancar, de asigurari si oferte imobiliare

    24 – 26 februarie 2016, Complex Comercial Ploiesti Shopping City

     

    Targ de mestesuguri si produse traditionale romanesti

    31 martie – 2 aprilie 2017, la Centrul comercial Ploiesti Shopping Center

     

    CURSURI DE FORMARE SI PERFECTIONARE PROFESIONALA

    CCI Prahova are un portofoliu de 30 cursuri autorizate, la care se adauga cursuri si seminarii de instruire, de scurta durata, pe diverse teme de interes pentru membrii comunitatii de afaceri.

     

     

    Curs CONTABILITATE CU PROGRAMUL SAGA

    14.02 – 28.02.2017

     

    Curs CADRU TEHNIC CU ATRIBUTII  IN DOMENIUL PREVENIRII SI STINGERII INCENDIILOR

    20.02 – 24.03.2017

     

    Curs RESPONSABIL GESTIONARE DEȘEURI

    22.02 – 23.02.2017

     

    Curs EXPERT ACCESARE FONDURI STRUCTURALE SI  DE COEZIUNE EUROPENE

    22.02 – 10.03.2017

     

    Seminar de instruire  EVALUAREA  PERFORMANTELOR  ANGAJATILOR . MANAGEMENTUL SI CONTROLUL STRESULUI

    22.02 – 23.02.2017

     

    Curs MANAGER  RESURSE UMANE

    27.02 – 17.03.2017

     

    Curs FORMATOR DE FORMATORI

    28.02 – 17.03.2017

     

    Curs SALARIZARE

    • – 13.03.2017

     

    Curs MANAGER AL SISTEMELOR DE MANAGEMENT DE MEDIU

    6.03 – 17.03.2017

     

    Curs EXPERT ACHIZITII PUBLICE

    6.03-15.03.2017

     

    Curs ARHIVAR

    13.03 – 31.03.2017

     

    Curs MANAGER PROIECT

    13.03- 27.03.2017

     

    Curs INSPECTOR RESURSE UMANE

    22.03 – 13.04.2017

     

    Curs AUDITOR IN DOMENIUL CALITATII

    22.03-27.04.2017

     

    Curs RESPONSABIL GESTIONARE DEȘEURI

    28.03 – 29.03.2017

     

    Cursuri  LIMBI STRĂINE (ENGLEZĂ, GERMANĂ, ITALIANĂ)

    – în funcție de înscrieri

     

    Curs VÂNZĂTOR

    – lunar

     

    *La solicitare, CCI Prahova poate organiza si alte cursuri care nu sunt prevazute in program.

    *Datele de incepere ale cursurilor pot fi modificate in functie de gradul de completare a grupei, si/sau la cerere.

     

  • Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș (www.cciat.ro)

    Acțiuni CCIAT în trimestrul I 2017

    Oportunități de promovare a firmelor timișene în Grecia

    Firmele timișene au oportunitatea de a participa la trei expoziții internaționale de specialitate care vor avea loc în Grecia, în perioada februarie – aprilie 2017, prin programul «Hosted Buyer» susținut de Guvernul Elen. Astfel, cu sprijinul Ambasadei Greciei la București – Biroul Economic și Comercial, CCIAT organizează vizita firmelor timișene la:

     

    Târgul Internațional „HORECA”, Atena, 10 – 13 februarie 2017 – cel mai important eveniment dedicat industriei hoteliere și serviciilor alimentare.

    858976100horeca

     

    Expoziţia Internaţională de Produse Alimentare și Băuturi “FOOD EXPO”, Atena, 18 – 20 martie 2017

    Aflată la cea de-a 4-a ediţie, FOOD EXPO se adresează profesioniştilor din următoarele categorii: • Supermarketuri • Hipermarketuri • Cash & Carry • Importatori • Distribuitori • Comercianţi de produse alimentare • Lanţuri de hoteluri • Lanţuri de Restaurante.

     

    Expoziția Internațională de Fructe și Legume FRESKON”, Salonic, 27–29 aprilie 2017

    Produse: fructe și legume proaspete, condimente, produse BIO, produse agricole prelucrate, maşini de ambalare, produse plastice, servicii conexe.

     

    CCIA Timiș invită firmele timișene în misiune economică în Japonia

    Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș oferă firmelor timișene oporrtunitatea de a participa la misiunea economică multisectorială care va avea loc în Japonia (Osaka – Kyoto – Tokyo), în perioada 10 – 20 mai 2017.

     „Și în acest an, vom continua strategia de promovare a produselor românești pe piețele extra-comunitare. În prezent, 70% din comerţul exterior al României este către Uniunea Europeană, 15% către ţările europene non-UE şi 15%  pe celelalte continente. De aceea, programul de misiuni economice al CCIAT pentru 2017 vizează țări ca Statele Unite ale Americii, Japonia, Tunisia, Emiratele Arabe Unite sau Kazakhstan”, a declarat la începutul acestui an Directorul General al CCIAT, Florica CHIRIȚĂ.

    Obiectivul major al misiunii economice este de a intensifica relaţiile comerciale și economice dintre România și Japonia, de a face cunoscute produsele românești pe piața niponă, de a identifica noi oportunități de afaceri și investiții, prin stabilirea de contacte directe.

     

    CCIA Timiș sprijină tinerii inovatori să devină antreprenori de succes  

     

    Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în calitate de unic partener oficial în România al Programului CLIMATE-KIC pentru perioada 2014-2020, organizează ediția 2017 a Climate-KIC Journey, cea mai mare școală de vară de inovație și antreprenoriat din Europa.

    The Journey („Călătoria”) are o durată de 3 sau 5 săptămâni și reunește tineri – studenți și profesioniști, din întreaga lume. De la validarea unei idei pentru înțelegerea pieței, structurarea unei afaceri și construirea unei echipe multinaționale și multidisciplinare, participanții sunt pregătiți să intre în lumea antreprenoriatului.

    The Journey le oferă instrumentele necesare pentru a se ralia efortului global de a găsi soluții la schimbările climatice și pentru a deveni antreprenori.

    The Journey oferă tinerilor cunoștințe teoretice, politice, sociale, economice privind schimbările climatice dar și abilitățile antreprenoriale care să le permită să creeze, împreună cu oameni dintr-o gamă largă de medii sociale, un model de afaceri viabil.

    Lectorii sunt profesori universitari, specialiști, inovatori, oameni de afaceri cu experiență și cariere de succes. Solicitanții pot alege locația și pot opta între programul de 3 săptămâni sau programul de 5 săptămâni. Participarea este gratuită.

     

     

    CCIAT organizează noi serii de cursuri solicitate de mediul de afaceri

    Curs calitate_n

     

    „Vorbind de formare profesională, în cursul anului trecut CCIAT a organizat 60 cursuri, din care 48 cursuri acreditate, la care au participat peste 770 de persoane. Ținând cont de solicitările agenților economici, pentru trim.1 2017 am lansat noi sesiuni ale unor cursuri care s-au bucurat de mare succes în rândul firmelor: auditor în domeniul calității, manager de proiect, expert achiziții publice, inspector resurse umane, control intern/managerial la nivelul entităților publice, arhivar și arhivist. Vom continua să acredităm și alte cursuri care au fost cerute de mediul de afaceri, cursuri noi de care au nevoie angajaţii din România”, declara Florica Chiriță, Director General CCIAT, la conferința de presă de final de an.

    Asrfel, prin Direcția Formare Profesională, CCIA Timiș organizează în cursul trim. I 2017, următoarele serii de cursuri:

    • Sesiune de cursuri privind achizițiile publice: Curs expert achiziții publice (Cod COR 214946); Curs de instruire Legea 98/2016 și normele de aplicare;  Curs utilizare SEAP.

    Cursurile vin în sprijinul celor care deja lucrează în domeniul achizițiilor publice dar care doresc să se instruiască din punct de vedere al ultimelor modificări legislative privind achizițiile publice. Fiecare sesiune teoretică este urmată de aplicații practice.

    La absolvire, participanții obțin un certificat de participare emis de CCIA Timiș.

    • Auditor intern al sistemului de management al calităţii (COR 214130)

    Cursul se adresează personalului care coordonează sau participă la evaluarea prin audit a sistemului de management al calităţii, din cadrul firmelor care intenţionează, sunt în curs de implementare sau au implementat un sistem de management al calităţii conform ISO 9001:2015 – instrument eficient de optimizare a proceselor interne și de câştigare a încrederii clienţilor.

    • Consilier de orientare privind cariera (Cod COR 242306)

    Cursul se adresează specialiștilor care ajută tinerii şi adulţii să se autoevalueze, să comunice eficient cu alţii, să elaboreze planuri cu privire la propria carieră şi la formarea adecvată necesară, să aibă în vedere cariere alternative, să facă faţă cu succes diferitelor obstacole pentru a-şi câştiga locul în societate şi pe piaţa muncii.

    • Specialist în managementul deșeurilor (Cod COR 325713)

    Cursul este destinat persoanelor din cadrul unei firme desemnate cu gestionarea deșeurilor, astfel încât să se asigure îndeplinirea obligațiilor legale în acest domeniu (Legea nr. 211/25.11.2011).

    • Responsabil de mediu (Cod COR 325710)

    Cursul se adresează celor interesați să gestioneze procese de mediu și agenților economici care generează deșeuri. Activitatea desfășurată de responsabilul de mediu cuprinde stabilirea aspectelor, obiectivelor de mediu, propunerea de măsuri pentru rezolvarea problemelor de mediu, îmbunătățirea performanțelor de mediu ale organizației.

    • Inspector / Referent Resurse Umane (Cod COR 333304)

    În cadrul cursului, se desfășoară un modul de instruire în aplicația REVISAL, în urma căruia se obține un Certificat de participare. Se vor face aplicații practice în RGES cu utilizarea calculatorului.

    • Manager de proiect (Cod COR 242101)

    Cursul se adresează tuturor celor care doresc să acumuleze cunoștințe și abilități în domeniul managementului de proiect.

    Este acoperită întreaga tematică necesară pentru ocuparea unui post de manager de proiect, indiferent de tipul proiectului sau de locul de muncă al persoanei nominalizate să îndeplinească această funcție. Vor fi tratate modalitățile de redactare a unui proiect şi tehnicile managerilor de a asigura un bun control asupra proiectelor. În acest sens, CCIAT asigură asistență în vederea pregătirii proiectului final de absolvire.

    • Controlul intern / managerial la nivelul entităților publice – Noutăţi legislative (OSGG nr.400/2015 – republicat).

    Cursul are ca scop prezentarea măsurilor de control intern necesare pentru implementarea și dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial (SCIM), abordarea unor modalități practice de implementare a SCIM în cadrul entităților publice, în concordanță cu Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 400/2015.

    La finalul cursului, participanții primesc un Certificat de Participare emis de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș.

    • Arhivar (Cod COR 441501) – CCIAT este unic furnizor acreditat din vestul țării al cursurilor de arhivar și arhivist.

    Conform Art. 31 din legea Arhivelor Naționale nr.16/1996, fiecare organizație publică sau privată are obligația să își organizeze un compartiment de arhivă, administrat de personal calificat. Programul de formare este destinat persoanelor care ocupă funcția de arhivar sau îndeplinesc atribuții pe linie de arhivă la nivelul unei organizații și doresc să-și actualizeze cunoștințele sau să-și perfecționeze pregătirea profesională,  dar și persoanelor care doresc să-și dezvolte competențe în acest sens, sub îndrumarea formatorilor în domeniu.

    • Formator” (Cod COR 242401)

    Cursul se adresează persoanelor care lucrează în domeniul training-ului/resurselor umane sau care doresc să exerseze rolul de formator în viitor. Acest curs și-a dovedit utilitatea și în contextul exersării altor roluri la locul de muncă sau chiar în plan personal.

    Cursurile sunt autorizate de Autoritatea Națională pentru Calificări (A.N.C.) iar certificatele obținute la absolvire au recunoaștere națională și sunt emise de Ministerul Muncii și de Ministerul Educației.

     

    Salonul Industriei Ușoare ajunge la cea de-a 31- a ediție

    Imagine SIU primavara 2017 (2)

    Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș găzduiește la Centrul Regional de Afaceri ediția de primăvară a SALONULUI INDUSTRIEI UȘOARE, eveniment devenit tradițional în rândul expozițiilor de profil din vestul țării, o gală a tendințelor modei în sezonul primăvară 2017.

    Notorietatea de care se bucură în prezent această manifestare expozițională este conferită de publicul vizitator care a găsit în edițiile ultimilor ani ceea ce caută: calitate, diversitate, prețuri corecte.
    Cea de-a 31-a ediție reunește peste 50 de firme producătoare din România și străinătate care vor expune spre vânzare îmbrăcăminte, tricotaje, articole de lenjerie, încălțăminte, marochinărie, pielărie, blănărie, lenjerie de pat. Nu vor lipsi nici produsele cosmetice şi naturiste, parfumurile, bijuteriile din aur şi argint, gablonţurile, articole de artizanat.

    Târgul de produse tradiţionale din exterior va oferi publicului vizitator produse specifice sezonului rece.

    Intrarea este liberă.