Publicat pe 04/10/2017

București, 4 octombrie 2017: Camera de Comerț și Industrie a României a organizat miercuri, 4 octombrie 2017, la CCIR Business Center, sub egida Comitetului Național ICC România, în parteneriat cu Revista Capital, conferința „Cum valorificăm la maximum producția agricolă și alimentară”, dezbatere prin intermediul căreia a reunit reprezentanții autorităților publice și ai comunității de afaceri, în vederea discutării acestui subiect pentru obținerea celui mai bun randament al producției agricole și alimentare.

Președintele CCIR, dl. Mihai Daraban, a declarat în cadrul evenimentului că „în agricultura românească atragerea de fonduri europene a fost cea mai eficientă, inclusiv prin prisma subvențiilor la hectar oarecum ușor de accesat, în comparație cu alte domenii de activitate unde lucrurile stau destul de dificil. Probabil că prin reașezarea suprafețelor, prin cadastrare, prin constituirea marilor asociații vom paria foarte mult pe agricultură în viitorul apropiat. (…) Pe de altă parte, noi avem și calitatea de organizatori de manifestări expoziționale: se apropie INDAGRA, cel mai mare târg pe agricultură din Europa de Est, care a depășit celelalte domenii de activitate ca dimensiuni. Atât în cazul târgurilor mari, dar și în cazul celor pe care le organizăm prin Camerele de Comerț Județene, observăm cu oarecare neplăcere faptul că majoritatea exponatelor și a produselor care sunt prezentate vizitatorilor sunt din import. Cred că acest lucru trebuie să ne preocupe foarte mult pentru că, în general, în spațiul public se vorbește în ultima perioadă despre creșterea economică a României, despre o creștere a exportului, dar dacă ne uităm la importuri vorbim de 67,344 miliarde euro în 2016, față de 62 miliarde euro cu un an înainte. Pe de altă parte, am solicitat de la Autoritatea Vamală Română datele care să arate în ce constă acest import al României, dar nu am avut succes. Dacă această statistică a importurilor României va fi dezbătută public, vor înțelege probabil și fermierii noștri ce este de făcut în agricultură, vom înțelege ce anume caută consumatorul. Este foarte important în orice operațiune de marketing și de management să afli ce dorește consumatorul și ce se caută pe piață”.

Dl. Cornel Ștefan, directorul Direcției Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală și Infrastructură Rurală din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a declarat: ”Prin programul european de dezvoltare rurală 2014 – 2020, România beneficiază de o alocare de 8,13 miliarde euro, la care se adaugă 1,34 miliarde euro din bugetul național, însumând astfel o valoare de 9,47 miliarde euro. (…) Avem în primul rând submăsura 4.1, care se referă la investițiile în suprafețele agricole și, prin această măsură, încercăm să sprijinim înființarea, extinderea și modernizarea fermelor, atât zootehnice, cât și vegetale, dar și la încurajarea procesării produselor agricole la nivel de fermă pentru a crea un lanț integrat și a aduce un plus de valoare fermelor de producție. Rata de sprijin poate ajunge până la 90% în funcție de proiect. Valoarea unui astfel de proiect poate ajunge până la 2 milioane de euro, în funcție de solicitant”.

În cadrul conferinței moderate de Claudiu Șerban, Director General Capital, s-au adus în discuție și oportunitățile oferite de comerțul agro-alimentar intern și extern privind creșterea marginilor de profit ale activităților specifice domeniului. Printre vorbitori s-au numărat și Emil Dumitru, Președintele Federației Naționale Pro Agro, Dorin Cojocaru, Președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui, Mircea Isvoranu, Manager Achiziții Legume – Fructe Carrefour România, Vlad Macovei, Director General Agrointeligența.