Publicat pe 09/07/2019

București, 8 iulie 2019: Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), dl. Mihai Daraban, a participat, ieri, 8 iulie, la sesiunea oficială a celei de-a XI-a ediții a „Zilelor Diplomației Comerciale”, eveniment organizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA), la sediul Academiei de Studii Economice.

Printre obiectivele evenimentului se numără promovarea produselor și a serviciilor din țara noastră pe piețele externe și, totodată, facilitarea dialogului între antreprenorii români și reprezentanții MMACA din cadrul misiunilor diplomatice ale României în străinătate, respectiv consilierii economici.

Președintele CCIR a luat parte la sesiunea intitulată: „Dialog cu reprezentanții mediului de afaceri”. Cu această ocazie, dl. Mihai Daraban a îndemnat oamenii de afaceri din România să profite de sprijinul pe care îl pot primi de la consilierii economici și să apeleze fără ezitare la aceștia.

„Acest eveniment este deosebit de util pentru că oamenii de afaceri au prilejul să dialogheze direct cu consilierii economici ai României, pregătindu-și astfel din timp acțiunile de comerț exterior. În momentul de față, în România, există un număr redus de companii românești puternice din punctul de vedere al cifrei de afaceri. Sunt numai 48 de companii cu o cifră de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, 95 cu o cifră de afaceri cuprinsă între 50 și 100 de milioane de euro și 476 de societăți cu o cifră de afaceri între 20 și 50 de milioane de euro. Astfel, trebuie create programe pilot care să grupeze aceste companii în funcție de cifra de afaceri și de domeniul de activitate, urmând să fie susținute de către autorități în promovarea business-ului la nivel internațional. Atunci cînd vorbim de comerț extern, trebuie să ne prezentăm cu societăți comerciale care să dispună de o anumită sustenabilitate proprie din punct de vedere financiar”, a declarat președintele CCIR.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, dl. Ștefan Radu Oprea, a declarat: Este necesar să ne intensificăm activitatea pe câteva paliere: consolidarea exporturilor pe piețele tradiționale, contracararea deficitului comercial, identificarea de noi pieţe-ţintă extracomunitare, diversificarea exporturilor şi atragerea de investiţii străine. România trebuie să-şi continue ofensiva de recâştigare a pieţelor tradiţionale şi de deschidere a unor noi pieţe. Reprezentanții mediului de afaceri au oportunitatea de a folosi expertiza ataşaţilor comerciali pentru a se reorienta către pieţe precum Africa de Nord, Golful Persic sau Asia de Est”.

“Pe lângă promovarea intereselor economice directe şi comerciale în mediul de afaceri, trebuie sa avem  în vedere şi posibilitatea implicării şi în alte activităţi, cum ar fi aprecierea tendinţelor şi evoluţiilor economice majore, care pot influenţa într-o măsură foarte mare activitatea firmelor pe plan extern. Aş dori să detaliez un aspect care ar putea contribui la dezvoltarea în ton cu procesul evoluţiei mediului de afaceri românesc, care este tot mai prezent pe pieţele externe: s-ar impune o monitorizare, promovare şi susţinere a investiţiilor româneşti în străinătate printr-o structură specializată a MMACA (Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat)”, a declarat Ministerul Afacerilor Externe, dl. Teodor Meleșcanu.

Sesiunea oficială a Zilelor Diplomației Comerciale a fost structurată pe trei teme importante: prima temă vizează „Diplomația comercială românească – evoluții, provocări și perspective”, apoi a fost abordat subiectul „Bilanțul Președinției României la UE – inițiative, realizări și oportunități de fructificat în materie de comerț și mediu de afaceri”, pentru ca ultima parte să se axeze pe „Dialogul cu reprezentanții mediului de afaceri”.

Background

Cea de-a XI-a reuniune anuală a consilierilor economici, “Zilele Diplomației Comerciale”, a avut loc în perioada 1 – 12 iulie 2019. Primele zile au fost rezervate întâlnirilor cu consilierii economici externi, din țările membre ale UE, din țările europene nemembre ale UE și din Asia Centrală, precum și din țările Americii de Nord, Africii si Orientului Mijlociu, Asiei.

În cadrul întâlnirilor sunt prezentate programele care vin în sprijinul antreprenorilor, destinate promovării exporturilor și internaționalizării, facilitățile de care pot beneficia firmele și companiile din acordurile de comerț încheiate de UE cu state terțe și va avea loc un dialog cu instituțiile românești și reprezentanții mediilor de afaceri.