Publicat pe 14/04/2020

Ca urmare a prelungirii stării de urgență, Colegiul de conducere al Curții recomandă arbitrilor, în continuare, preschimbarea termenelor de judecată, cu o consultare prealabilă a părților, în toată această perioadă în care este instituită starea de urgență.

Curtea de arbitraj a continuat și continuă să funcționeze și în această perioadă, utilizând mijloacele electronice de comunicare: transmiterea documentelor electronic prin e-mail și organizarea de video sau teleconferințe, acolo unde părțile doresc acest lucru.

Curtea de arbitraj continuă, de asemenea, să înregistreze noi cereri de arbitrare, iar procedura este următoarea:

  1. Cererile se transmit electronic la adresa de e-mail: arbitration@ccir.ro;
  2. Asistenții arbitrali vor înregistra cererile urmând să țină legătura electronic cu părțile pentru derularea celorlalți pași procedurali (plata taxelor arbitrale, constituirea tribunalului arbitral, etc).

Ne dorim ca sănătatea  individuală și colectivă să rămână cel mai important lucru și de aceea, utilizând mijloacele tehnice de comunicare (teleconferințe, videoconferințe, transmiterea electronică a documentelor, etc),  arbitrajul este în măsură să asigure, chiar și în acest context, rezolvarea disputelor fără a pune în pericol sănătatea participanților.