Publicat pe 22/03/2021

studiu China-IPSME

„Este fără speranță. China are dimensiunea SUA. Populația este de patru ori mai mare. Ei falsifică totul, peste tot. Nu se poate face nimic. Dacă vinul meu este contrafăcut, am șanse zero.”

Autorul acestui articol declară că, de fiecare dată, se arată suprins atunci când aceste fraze sunt rostite.

Nu se poate nega faptul că R. P. Chineză are tendința de a falsifica produse. Dar pentru un proprietar de companie producătoare de vinuri, de orice dimensiune sau importantă, lansarea produsului său fără drepturi de autor este o absurditate. Această noțiune este la fel de neinspirată ca plecarea de acasă cu ușa principală larg deschisă.

De mai mult de 25 de ani autorul articolului, Nick Bartman, a lucrat în China împotriva falsificatorilor de bunuri de consum. Scopul acestui articol este, prin urmare, de a clarifica și a stabilii câțiva pași de urmat simpli pe care proprietarii de companii producătoare de vinuri să le ia în considerare.

Pregătiți-vă!

Indiferent dacă vinul dvs. este deja pe piața din China sau pur și simplu planificați să îl comercializați, trebuie efectuate verificări pentru a vedea dacă produsul dvs. poate fi găsit. Având în vedere faptul că multe produse de consum sunt disponibile pe internet, procedura nu este complicată. Nu ne referim la motoarele de căutare occidentale precum Google. Vă recomandăm să folosiți www.baidu.com deoarece oferă rezultate de pe site-urile chinezești și în funcție de nuanțele lingvistice. Dezavantajele lui Baidu constau în reclamele agresive și faptul că nu dispune de traducere automată în limba engleză, motiv pentru care trebuie să copiați textul și apoi să îl inserați în Google.

Nu este nevoie să descoperiți care ar putea fi numele chinezesc al vinului dvs. Căutați doar folosind cuvintele de pe etichetă; prestigiul vinului străin este numele original și nu o traducere în chineză.

Cum procedați dacă găsiți un vin suspect? Continuați să căutați pentru a vedea dacă există alte vinuri de la concurenții dvs. Dacă da, vorbiți cu ei și împărtășiți-le informațiile. Când vine vorba de falsificare, dvs. și concurenții dvs. sunteți în mod unic de aceeași parte. Dar, în niciun caz, să nu le permiteți să facă anchete cu privire la problemă. Adesea, importatorii de vin sau cei din partea de sus a lanțului de aprovizionare sunt responsabili pentru falsificare.

Asigurați-vă că vinul în cauză este contrafăcut. Calculați apoi de la prețul de vânzare la prețul dvs. de vânzare, luând în considerare transportul, 50% taxele și 50% majorările dealerului. Obțineți o sticlă prin intermediul a numeroase companii ieftine de pe internet unde se folosește limba engleză și care oferă servicii de cumpărături îndoielnice.

Când obțineți vinul de analizat, studiați cu atenție eticheta pentru orice neregulă de imprimare. Dar la fel de important, uitați-vă la inscripțiile de pe sticlă și codurile punctelor turnate la baza sticlei. Veți putea identifica imediat dacă este sticla dvs. Producătorii chinezi de sticlă sunt incapabili să falsifice perfect o sticlă, care să includă și culoarea. Desigur, gustați vinul, dar rezultatul nu va fi, unicul, relevant. Autoritățile chineze specializate vor reacționa la inexactități evidente vizibile, spre deosebire de subiectivitatea gustului.

Imersiune totală

În acest moment probabil că vă întrebați dacă toate acestea sunt reale. Dacă doriți să reușiți în China, acest fapt trebuie tratat într-un mod dincolo de orice imaginație. China are particularitățile ei. Nu tratați piața chineză doar ca pe un loc de unde puteți primi comenzi. Treaba aceasta este la fel de detaliată ca și cea a vânzătorului de vinuri.

Comenzile periodice mici din China pot duce la contrafaceri. De multe ori se fac importuri în vederea obținerii de acte pentru autentificarea contrafacerilor. De exemplu, o sticlă autentică importată poate fi contrafăcută într-o mie de exemplare.

După ce ați stabilit că vinul dvs. a fost contrafăcut, identificați de preferință un avocat în domeniul proprietății intelectuale din China, care are un departament specializat în controlul falsificărilor. Căutarea pe Google în engleză este cea mai bună, deoarece acest lucru garantează că firma va avea capacități lingvistice. O astfel de firmă este www.fipa.cn, dar există multe altele.

O altă abordare pentru protecția mărcii

Vestea bună este că ajutorul vă așteaptă în China, dar poate nu așa cum vă așteptați. Legea proprietății intelectuale este o modalitate importantă de a vă impune drepturile, dar, probabil, pentru vinuri, folosirea căii de protecție a consumatorilor poate fi extraordinar de benefică. În alte articole de pe acest site web, s-au oferit explicații privind înregistrarea mărcilor comerciale și, deși acest lucru este important, nu ne putem baza întotdeauna pe autoritățile chineze pentru a vă proteja drepturile, în conformitate cu legea penală.

Din punct de vedere al aplicării, legea privind protecția consumatorilor este o armă puternică care nu trebuie trecută cu vederea. De-a lungul anilor au existat multe scandaluri vizând mâncarea și băuturile și nu trece o săptămână fără o altă poveste de scandal. În consecință, China a deschis numeroase birouri locale și regionale de aplicare a legii. Ultimul lucru de care are nevoie China este ca oamenii să fie spitalizați din cauza unor bandiți profitori care vând bunuri contaminate. Autoritățile publice de aplicare a legii, fără îndoială, acordă prioritate protecției publicului, înaintea proprietății intelectuale. Cele două departamente principale de aplicare a legii sunt Administrația pentru Alimente și Medicamente www.sda.gov.cn și un alt departament cunoscut sub numele de Inspecție și Supraveghere a Calității www.aqsiq.gov.cn. Sarcina lor este să protejeze publicul de fraude și să se asigure că se vând produse sigure pentru consumul populației.

 

În afară de problemele evidente ale alimentelor și băuturilor periculoase, aceste autorități abordează și etichetarea neconformă. Ofițerii fac constant controale, ridică produse de la infractori și îi urmăresc penal pentru a proteja publicul în baza a ceea ce este scris pe etichetă. Pe scurt, avantajul vine prin protecția publicului chinez și nu doar prin intermediul funcționarilor publici care lucrează pentru a vă proteja drepturile de proprietate intelectuală și afacerile.

Implicarea acestor autorități este simplă, deoarece au birouri în toată China. Orice membru al publicului, inclusiv străinii, poate depune o reclamație, care poate fi o simplă scrisoare cuprinzând câteva paragrafe. Acest lucru se realizează cel mai ușor prin intermediul unui avocat local sau, mai bine, a unui specialist în proprietate intelectuală, cum ar fi un avocat care se ocupă de mărcile comerciale care, prin definiție, este mai puțin costisitor. Birourile care folosesc limba engleză se pot găsi pe Google. Vă recomandăm să abordați cel puțin trei. Alegeți-l pe cel care vă oferă cea mai simplă procedură și asigurați-vă că înțeleg că faceți o reclamație a consumatorului, nu o reclamație privind proprietatea intelectuală.

Este foarte des întâlnită procedura prin care avocatul va necesita o împuternicire care să precizeze că îi autorizați să facă sesizarea. De asemenea, aceștia vă pot solicita copiile mărcilor dvs. comerciale înregistrate în China pentru autorități. Acest lucru este util, deși nu este necesar din punct de vedere procedural.

În afară de onorariile avocaților, nu veți fi expus la niciun alt onorariu, deoarece problema va fi procesată și finanțată prin bugetul public. Autoritatea va începe urmărirea penală a infractorilor sau, cel mai probabil, va impune amenzi și sancțiuni administrative.

Este posibil ca infractorul pe care l-ați identificat să fie un revânzător, dar este sarcina autorității să identifice lanțul de aprovizionare până la producător. Autoritățile chineze sunt renumite pentru succesul extragerii informațiilor de la infractori. Numai cei curajoși sau proștii nu cooperează.

Odată ce o autoritate are în curs de desfășurare cazul, avocatul ales trebuie să țină legătura cu acestea pentru a urmări progresul investigației. Dar amintiți-vă, cazul dvs. va fi tratat ca o chestiune penală și, în timp ce ați avut un rol esențial în aducerea problemei în atenția lor, nu sunteți direct parte la acțiunea penală și, prin urmare, nu aveți dreptul să fiți informat.

Cele de mai sus sunt într-adevăr o prezentare a modului de abordare a problemelor pe care le-ați putea avea sau cu care v-ați putea confrunta în viitor. Nimeni nu va pretinde că este foarte simplu, dar trebuie rezolvat. Deseori am întâlnit situația în care s-a realizat un număr redus de vânzări de vinuri pe an către China, care apoi s-au contrafăcut, sunt, de fapt, vânzări care altfel nu s-ar fi realizat. Acest scenariu trebui evitat. Abilitățile de producere a vinului din China avansează, ceea ce ar putea duce cu ușurință la gustul contrafacerilor la fel de bun ca vinul dvs., dar nu de la dvs.

Vânzarea de vinuri către China nu este doar o afacere de primire a comenzilor și livrare a vinului. Mai degrabă este un proiect complet care trebuie îmbrățișat, urmărit și hrănit. Orice altă abordare mai relaxată ar putea duce la dezastru. Și cine își dorește acest lucru atunci când această țară este cea mai mare piață pentru vinuri.

Nick Bartman
www.Wine-Crime.com

Link-uri relevante:

Importatori de vin existenți pe piată: Vânzătorii chinezi de vinuri de comerț electronic:
www.wine.cn www.tmall.com
www.wines-info.com www.wangjiu.com
www.winechina.cn www.jiumei.com
www.wine-world.com www.yesmywine.com 
  www.yesmywine.com 
  www.wine9.com
  www.jd.com 
  www.jiuxian.com

Căutările ar trebui să includă termenul 葡萄酒 chinezesc pentru vin, împreună cu numele în engleză sau chineză al vinului/mărcii.

Acest articol a fost redactat pentru China IP SME Helpdesk de către expertul în falsificare și anchete Nick Bartman. Nick are peste 25 de ani de experiență în investigarea personală și stoparea activităților de contrafacere, dintre care 20 de ani i-a petrecut lucrând în China pentru unele dintre cele mai mari mărci și nume pentru articole de uz casnic. În ultimii 6 ani, el a lucrat aproape exclusiv pentru a expune falsificatorii de vin și a răspândit vestea în întreaga industrie a vinului, dezvoltând o expertiză cuprinzătoare a strategiilor și metodologiilor utilizate de falsificatorii de vinuri din China.

© 2015 Nick Bartman

 

Materialul a fost elaborat de China IPR SME Helpdesk și tradus de Biroul de Organizații Europene și Internaționale din cadrul Camerei de Comerț și Industrie a României.

China IPR SME Helpdesk – sprijină întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) din statele membre ale Uniunii Europene în vederea aplicării şi protejării drepturilor de proprietate intelectuală în relaţia cu China, Hong Kong, Macao şi Taiwan, pe baza prevederilor de informaţii şi servicii libere. Reprezentanţii IMM-urilor pot trimite propriile întrebări legate de drepturile de proprietate intelectuală prin e-mail (question@china-iprhelpdesk.eu) pentru a avea acces la un grup de experţi, care vă vor oferi sfaturi gratuite şi confidenţiale, în termen de 3 zile lucrătoare.

China IPR SME Helpdesk este o inițiativă a Uniunii Europene.

Pentru mai multe informaţii despre drepturile de proprietate intelectuale din China, nu ezitaţi să vizitaţi portalul online al organizaţiei, accesând următorul site: http://www.ipr-hub.eu/.