Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Impactul INCOTERMS 2010 asupra contractelor comerciale

30 septembrie

banner incoterms 30 septembrie

Seminarul organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) şi Institutul Bancar Român (IBR) oferă o interpretare complexă a noilor reguli Incoterms® 2010 şi a impactului acestora asupra comerţului internaţional, atât la nivel macro, cât şi în relaţiile comerciale dintre firme. Condiţiile de livrare INCOTERMS sunt recunoscute şi acceptate pe plan internaţional. Ele definesc obligaţiile, riscurile şi costurile suportate de cumpărător şi de vânzător, în derularea unei tranzacţii externe/interne. Seminarul va prezenta nu numai schimbările pe care le aduce INCOTERMS® 2010, comparativ cu versiunea anterioară a INCOTERMS, dar va oferi participanţilor şi posibilitatea înţelegerii scopului, utilizării şi aplicării acestor reguli în practica comercială, cu impact asupra obligaţiilor, costurilor şi riscurilor pe care şi le asumă partenerii contractuali, pentru derularea în condiţii optime a tranzacţiei respective, în funcţie de condiţia de livrare agreată pentru o anumită tranzacţie comercială.

GRUPUL ŢINTĂ

Personal bancar din departamentele de plăţi externe, garanţii, finanţarea comerţului internaţional, juridic, front office, angajaţii din reţea care interacţionează cu clienţii IMM şi corporaţii; angajaţii companiilor care activează în departamentele operaţionale de export, import, vânzare, desfacere, marketing, juridic, financiar-contabil, precum şi firmelor de transport şi logistică, asigurătorilor, declaranţilor vamali, etc.

PUNCTE CHEIE

Identificarea celor două puncte critice în livrarea mărfurilor în comerţul internaţional:

  • punctul unde are loc transferul riscurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („pe riscul cui circulă mărfurile?”)
  • punctul unde are loc transferul costurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („cum are loc distribuţia costurilor?”)

CONŢINUT

  • Scopul şi aplicabilitatea Incoterms
  • INCOTERMS® 2010 – cum utilizăm regulile INCOTERMS
  • Clasificarea condiţiilor de livrare (delimitarea responsabilităţilor şi riscurilor):
    • pentru orice modalitate de transport: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP;
    • pentru transportul maritim: FAS, FOB, CFR, CIF;
  • Regulile INCOTERMS® 2010; riscuri şi asigurare; asigurarea încărcăturii versus responsabilitatea transportatorului
  • INCOTERMS® 2010 şi informaţiile legate de securitate
  • Corelaţia dintre documentele comerciale furnizate conform INCOTERMS® 2010 şi modalitatea de decontare stabilită în contract (de ex: în cazul decontării prin acreditiv documentar)
  • Clarificări şi exemplificări privind utilizarea corectă a condiţiilor de livrare INCOTERMS în practica comercială

Informaţiile vor fi prezentate în format POWER POINT şi transpuse într-un suport de curstipărit.

LECTOR  

Gabriela Hârţescu, Director General, Institutul Bancar Român, Doctor în Economie – specializarea Finanţe. Expert în domeniul finanţării comerţului internaţional, având experienţă de circa 25 de ani în training şi consultanţă în acest domeniu (plăţi externe, garanţii, surse de finanţare, etc.). Gabriela a activat într-o companie importantă, la dept. de import-export şi a avut ocazia să studieze „pe viu” şi partea de activitate bancară din departamentele de profil.
gabriela2-min

PERIOADA DE DESFĂSURARE

30 septembrie 2019, orele 10:00 – 17:00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere.IBR va organiza cursul la sediul său, asigurând lector specializat, suport de curs, bază materială necesară şi servicii de catering.

La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificatemisde IBR şi CCIR, cu 6 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

TAXA DE PARTICIPARE:  420 lei + tva /participant

Pentru acest seminar nu mai sunt locuri disponibile.

 

Details

Date:
30 septembrie