Loading Events

« All Events

Impactul INCOTERMS 2010 asupra contractelor comerciale

28 septembrie @ 10:00 - 17:00

banner incoterms sept (1)-min

CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE A ROMÂNIEI (CCIR) în parteneriat cu INSTITUTUL BANCAR ROMÂN (IBR) vă invită la seminarul IMPACTUL INCOTERMS 2010 ASUPRA CONTRACTELOR COMERCIALE, ce va avea loc în data de 28 septembrie 2018, interval orar 10.00 – 17.00 la sediul Institutului Bancar Român, str. Negru Vodă nr. 3, București.

 

TEMATICĂ

Seminarul oferă o interpretare complexă a regulilor Incoterms® 2010 şi a impactului acestora asupra comerţului internaţional, atât la nivel macro, cât şi în relaţiile comerciale dintre firme. Condiţiile de livrare INCOTERMS sunt recunoscute şi acceptate pe plan internaţional. Ele definesc obligaţiile, riscurile şi costurile suportate de cumpărător şi de vânzător, în derularea unei tranzacţii externe/interne. Seminarul va prezenta nu numai schimbările pe care le aduce INCOTERMS® 2010, comparativ cu versiunea anterioară a INCOTERMS, dar va oferi participanţilor şi posibilitatea înţelegerii scopului, utilizării şi aplicării acestor reguli în practica comercială, cu impact asupra obligaţiilor, costurilor şi riscurilor pe care şi le asumă partenerii contractuali, pentru derularea în condiţii optime a tranzacţiei respective, în funcţie de condiţia de livrare agreată pentru o anumită tranzacţie comercială.

 CUI SE ADRESEAZĂ

Seminarul este util personalului din companii care activează în departamentele operaţionale de export, import, vânzare, desfacere, marketing, financiar-contabil, juridic, precum și firmelor de transport și logistică,, asigurătorilor, declaranţilor vamali, etc. De asemenea, tematica este de interes pentru personalul bancar din departamentele de plăţi externe, garanţii şi finanţarea comerţului internaţional; juridic, angajații din reţea care interacţionează cu clienţii IMM şi corporaţii.

PUNCTE CHEIE

Identificarea celor două puncte critice în livrarea mărfurilor în comerţul internaţional:

  • unde are loc transferul riscurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („pe riscul cui circulă mărfurile?”)
  • unde are loc transferul costurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („cum are loc distribuţia costurilor?”)

CONŢINUT

  • Scopul şi aplicabilitatea Incoterms;
  • INCOTERMS® 2010 – cum utilizăm regulile INCOTERMS;
  • Clasificarea condiţiilor de livrare (delimitarea responsabilităţilor şi riscurilor):
    • pentru orice modalitate de transport: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP;
    • pentru transportul maritim: FAS, FOB, CFR, CIF;
  • Regulile INCOTERMS® 2010, riscuri şi asigurare, asigurarea încărcăturii versus responsabilitatea transportatorului;
  • INCOTERMS® 2010 şi informaţiile legate de securitate;
  • Corelaţia dintre documentele comerciale furnizate conform INCOTERMS® 2010 şi modalitatea de decontare stabilită în contract (de ex: în cazul decontării prin acreditiv documentar);
  • Clarificări şi exemplificări privind utilizarea corectă a condiţiilor de livrare INCOTERMS în practica comercială.

LECTOR  

Gabriela Hârţescu, Director General, Institutul Bancar Român, Doctor în Economie – specializarea Finanţe. Expert în domeniul finanţării comerţului internaţional, având experienţă de circa 25 de ani în training şi consultanţă în acest domeniu (plăţi externe, garanţii, surse de finanţare, etc.). Gabriela a activat într-o companie importantă, la dept. de import-export şi a avut ocazia să studieze „pe viu” şi partea de activitate bancară din departamentele de profil.
gabriela2-min

Participanții la seminar vor primi un Certificat, emis de IBR și CCIR, sub egida Comitetului Național ICC România, cu 6 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

Tarif de participare: 320 RON + TVA/participant, ce include suport curs, coffee break & lunch

Reduceri :  

  • 10% pentru doi sau trei participanţi din aceeași companie / organizație;
  • 15% pentru minim patru participanţi din aceeaşi companie / organizație.

MODALITĂȚI DE PLATĂ

  • Transfer bancar în contul CCIR – RO31 RZBR 0000 0600 0240 7957 deschis la Raiffeisenbank SMB, Cod fiscal RO 2842250
  • Plătește Online
  • Numerar, la caseria CCIR, Bd. Octavian Goga nr. 2,Intrarea E, Tronson III, et. 4.

CONDIȚII DE PARTICIPARE

Este necesă confirmarea prealabilă la eveniment prin completarea Formularului de participare până cel târziu la data de 27 septembrie 2018.

 

Details

Date:
28 septembrie
Time:
10:00 - 17:00