Publicat pe 27/11/2014

Bruxelles, 27 noiembrie 2014: În urma succesului primei faze, Centrul UE pentru IMM-uri a lansat în mod oficial cea de a doua fază a operaţiunilor după ce şi-a asigurat finanţare din partea Uniunii Europene pentru încă 4 ani.

Centrul va continua să promoveze accesul pe piaţă al IMM-urilor europene oferind informaţii de afaceri, webinarii, trainning-uri, workshop-uri şi informaţii personalizate Activitatea de advocay pe lângă guvernul chinez este un alt domeniu important pentru activităţile Centrului.

De asemenea, Chris Cheung, Directorul Centrului, a prezentat 3 noi servicii – Centrul de Informaţii, Centrul de Consultanţă şi Centrul de Pregătire – care vor oferi sprijin de afaceri complex IMM-urilor care caută să intre în China.

De la începutul activităţii, în 2010, Centrul a răspuns la peste 2400 de solicitări din toate statele membre – Italia, Marea Britanie şi Spania fiind lideri în această privinţă – acoperind subiecte precum dezvoltarea de afaceri, juridic, standarde şi conformitate şi resurse umane. Acestea sunt obstacole frecvente întâlnite de IMM-urile din UE atunci când au de a face cu China şi cu partenerii chinezi sau când se interesează despre aceştia. Metode de intrare pe piaţă, proceduri vamale sau salariale şi metode de recrutare sunt, de asemenea, printre cele mai relevante aspecte pentru companiile europene.

Arnaldo Abruzzini, Secretarul General Eurochambres, organizaţia responsabilă pentru coordonarea activităţilor Centrului în Europa a declarat: „Succesul din prima fază a Centrului confirmă cât de important este să oferi sprijin direct companiilor Europene pe pieţe terţe. Sunt necesare mai multe iniţiative similare ale UE pentru a acoperi cererea clară din partea companiilor europene, ajutându-le astfel să prospere dincolo de graniţele UE”.

Prezidând evenimentul de lansare, Ambasadorul Hans Dietmar Schweisgut, Şeful Delegaţiei UE în China a elogiat Centrul UE pentru IMM-uri ca fiind un exemplu de succes tangibil, de oferire de servicii de sprijin pentru companii şi a declarat că este convins că succesul Centrului va continua şi „se va dezvolta într-un instrument şi mai eficient”, în faza a doua.

Cei 6 parteneri de implementare ai Centrului sunt: Consiliul de Afaceri China – Marea Britanie, Camera de Comerţ a Uniunii Europene, Camera de Comerţ Franceză în China, Camera de Comerţ Chineză – Italiană, Camera de Comerţ Benelux şi Eurochambres. Cea de a doua fază are o durată de 48 de luni. Comisia Europeană finanţează această acţiune cu 5.995.640,18 Euro.