Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Managementul plăţilor în afacerile internaţionale

25 octombrie, 2018 - 26 octombrie, 2018

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) în parteneriat cu Institutul Bancar Român (IBR) vă invită la seminarul MANAGEMENTUL PLĂȚILOR ÎN AFACERILE INTERNAȚIONALE, ce va avea loc în perioada de 25 – 26 octombrie 2018, intervalul orar 09.30-17.30, la sediul Institutului Bancar Român, str. Negru Vodă nr. 3, București.

 

TEMATICĂ

Seminarul prezintă caracteristicile modalităţilor de plată utilizate în decontarea operaţiunilor de export – import, precum şi criteriile care stau la baza selectării celei mai avantajoase soluţii de decontare. De asemenea, se vor explica metodele prin care o tranzacţie cu risc potențial poate fi transformată într-o tranzacţie sigură pentru ambii parteneri comerciali.

Pentru a reuşi într-o piaţă globală, în condiţii de concurenţă crescută, exportatorii trebuie să ofere condiţii de plată atractive, utilizând însă metode de plată corespunzătoare/sigure (minimizarea riscului şi păstrarea clientului). Multe din firmele româneşti acţionează în comerţul internaţional atât de pe poziţie de exportator, cât şi de importator, de aceea va fi subliniat modul diferit de abordare pe care îl are o firmă românească atunci când intenţionează să intre într-o tranzacţie cu un partener extern, în funcţie de rolul pe care îl va juca în respectivul business. Opţiunea în contractul extern pentru o anumită tehnică de decontare, trebuie corelată şi cu condiţia de livrare, documentele comerciale şi finaciare, solicitarea sau nu a unei scrisori de garanţie bancară, etc.

 CUI SE ADRESEAZĂ

Seminarul este util personalului din companii care activează în departamentele operaţionale de export, import, vânzare, desfacere, marketing, financiar-contabil, juridic, precum și firmelor de transport și logistică,, asigurătorilor, declaranţilor vamali, etc. De asemenea, tematica este de interes pentru personalul bancar din departamentele de plăţi externe, garanţii şi finanţarea comerţului internaţional; juridic, angajații din reţea care interacţionează cu clienţii IMM şi corporaţii.

Participanţii la seminar vor afla care sunt responsabilităţile exportatorilor şi importatorilor conform reglementărilor internaţionale ale Camerei de Comerţ Internaţional de la Paris (INCOTERMS 2010, Publicaţia 600 privind acreditivele documentare, Publicaţia 522 privind incasso-urile şi Publicaţia 758 privind garanţiile la cerere), şi cum, prin alegerea celei mai optime modalităţi de plată şi/sau garantare, pot derula afaceri eficiente şi sigure.

Conceptele teoretice vor fi ilustrate prin analizarea unor studii de caz reale, din cazuistica operaţiunilor de plăţi şi garanţii utilizate în operaţiunile de export – import.

PUNCTE CHEIE

Comerțul internaţional incumbă un anumit spectru de riscuri care determină incertitudini în setarea graficului de plăţi între exportator şi importator, deci:

  • exportatorii vor să primească plata cât mai curând posibil, preferabil chiar în avans (pentru importatori orice plată este o „donaţie” până când mărfurile sunt primite)
  • importatorii vor să primească marfa cât mai curând, dar să întârzie plata, de preferinţă până când mărfurile sunt valorificate şi generează venituri (pentru exportatori orice livrare este o „donaţie” până când se efectuează plata)

CONŢINUT

  • Introducere în tranzacţiile comerciale internaţionale
  • Scopul şi aplicabilitatea INCOTERMS, delimitarea responsabilităţilor şi riscurilor; impactul INCOTERMS asupra contractului comercial internaţional
  • Documente comerciale şi financiare utilizate în comerţul internaţional – caracteristici, beneficii suplimentare care pot fi obţinute prin utilizarea lor
  • Acreditivul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri; controlul documentelor în utilizarea acreditivului documentar, avantaje/dezavantaje, Publicaţia nr. 600 a ICC, privind acreditivele documentare
  • Incasso-ul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri; căi şi metode de atenuare a riscului de neplată la incasso, Publicaţia nr. 522 a ICC, privind incasso-urile documentare
  • Scrisoarea de garanţie bancară: concept, elemente; tipuri de scrisori de garanţie bancară utilizate în operaţiunile de export-import, Publicaţia nr. 758 a ICC, privind garanțiile la cerere
  • Sesiuni de întrebări şi răspunsuri (interactiv, pe parcursul seminarului)

Informaţiile vor fi prezentate în format POWER POINT şi transpuse într-un suport de curs tipărit.

LECTOR

Gabriela Hârţescu, Director General, Institutul Bancar Român, Doctor în Economie – specializarea Finanţe. Expert în domeniul finanţării comerţului internaţional, având experienţă de circa 25 de ani în training şi consultanţă în acest domeniu (plăţi externe, garanţii, surse de finanţare, etc.). Gabriela a activat într-o companie importantă, la dept. de import-export şi a avut ocazia să studieze „pe viu” şi partea de activitate bancară din departamentele de profil.
gabriela2-min

Participanții la seminar vor primi un Certificat, emis de IBR și CCIR, sub egida Comitetului Național ICC România, cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

Tarif de participare:  1049 RON + TVA/participant, ce include suport curs, coffee break & lunch

Reduceri :  

  • 10% pentru doi sau trei participanţi din aceeași companie / organizație;
  • 15% pentru minim patru participanţi din aceeaşi companie / organizație.

MODALITĂȚI DE PLATĂ

  • Transfer bancar în contul CCIR – RO31 RZBR 0000 0600 0240 7957 deschis la Raiffeisen Bank SMB, Cod fiscal RO 2842250
  • Plătește Online
  • Numerar, la caseria CCIR, Bd. Octavian Goga nr. 2, Intrarea E, Tronson III, et. 4.

CONDIȚII DE PARTICIPARE

Este necesă confirmarea prealabilă la eveniment prin completarea Formularului de participare până cel târziu la data de 22 octombrie 2018.

Details

Start:
25 octombrie, 2018
End:
26 octombrie, 2018